صنعت آب و برق هرمزگان جزء سه استان برتر کشور است

همتی با بیان اینکه صنعت آب و برق هرمزگان جزء سه استان برتر کشور است، گفت: بازسازی مخازن بندرعباس، انقلابی در حوزه آب رقم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فریدون همتی » در آئین تقدیر از دست اندر کاران پویش الف ب ایران که با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو در سالن اجتماعت شرکت آب منطقه ای برگزار شد، اظهار کرد: از تمام کسانی که در پویش الف ب ایران تلاش کردند قدردانی می کنم. اتفاقی که در این پویش افتاد تلاش جمعی مدیران، کارشناسان، مهندسین و کارگران این بخش بود.

 

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: ملت ایران تحت امر رهبری کاری ماندگار و جاودانه از خود به جای گذاشت؛ امروز نیز در بخش جنگ اقتصادی شرایطی مشابه شرایط دفاع مقدس ایجاد شده است. از طرفی کرونا نیز این دشواری را دو چندان کرده است.

 

استاندار هرمزگان ابراز داشت: پرستاران با وجود اینکه می دانند پر خطرترین نقطه پدیده شیوع کرونا در بیمارستان‌ها است اما همچنان با شور و علاقه و اعتماد به نفس در صحنه حضور پیدا کردند.

 

همتی تصریح کرد: همانطور که در دوران جنگ هر لحظه امکان شهادت رزمندگان وجود داشت؛ در بیمارستان ها نیز همین شرایط برقرا است؛ به همین جهت می توان گفت ایثار پرستاران و کادر درمان در زمره رزمندگان دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به تحریم های آمریکا، مطرح کرد: تحریمی هوشمندانه و با برنامه علیه ایران وضع شد که در برگیرنده صادرات، واردات و تعامل بود.

 

استاندار هرمزگان اظهار کرد: به دلیل تجمیع قدرت اقتصادی آمریکا که محصول ثروت انسانی و ملی تمام کشورها بوده است، آمریکا به عنوان قدرتمند اقتصادی در جهان شناخته می شود و به تمام کشورها برای رسیدن به مقاصد خاصی فشار وارد می کند که به دلیل وابستگی اقتصادهای دنیا به آمریکا امکان تعامل با ایران را سلب کرده است.

 

همتی اقدام آمریکا علیه ایران را جنگ دانست و نه تحریم، اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس در دامنه های مرزی درگیر بودیم و کشور در حال فعالیت خودش بود اما در حال حاضر جنگ اقتصادی به عمق کشور رسیده است و تمام اقشار را درگیر خود کرده است.

 

وی ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی تمام آهاد ملت و نقاط ایران در جنگ اقتصادی هستند و ملت ایران در این شرایط جنگ و تحریم گام های بزرگی برداشته که نمونه آن صنعت آب و برق است که اتفاقات مثبتی رقم زده است.

 

استاندار هرمزگان تشریح کرد: پویش الف ب ایران ابتکار خوبی بود که توسط وزارت نیرو در تمام کشور به اجرا درآمد؛ دولت در شرایط تحریم و کرونا توانست در این حوزه بسیار موفق عمل کند.

 

همتی گفت: کشور ایران در بخش های نرم افزاری، سخت افزاری، بهداشتی و نظامی گام های بسیار خوبی را برداشته است که در برخی از حوزه ها مانند مقابله با کرونا از کشورهایی که ادعای توسعه یافتگی دارند نیز بهتر عمل کرده است؛ در حالیکه ارتباطات خانوادگی و فرهنگی ایران شرایط را برای شیوع کرونا بیشتر کرده بود.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید برق در استان هرمزگان، عنوان کرد: طی چهار سال گذشته میزان تولید برق در استان هرمزگان از 2 برابر عبور کرده که قابل تقدیر است و توانستیم تابستان امسال را بدون تنش پشت سر بگذاریم.

 

بازسازی مخازن بندرعباس، انقلابی در حوزه آب رقم زد

 

استاندار هرمزگان ابراز داشت: بازسازی مخزن های شهر بندرعباس باعث انقلابی در حوزه آب بندرعباس شد که باید آن را به مردم و رسانه ها بیان کرد چراکه اقدامات نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.

 

همتی تصریح کرد: به ازای آبی که برای بندرعباس تامین شده است، آب سدهای شمیل و نیان و استقلال را برای کشاورزی آزاد می کنیم.

 

وی با اشاره به اجرای آبیاری قطره ای در استان هرمزگان، ادامه داد: سیستمی برنامه ریزی شده، هدفمند و موثر که باعث تنظیم تمام بخش ها شده شکل گرفته است و مجموعه این اقدامات نتایج اقتصادی، اجتماعی و حتی دینی را در پی داشته است.

 

استاندار هرمزگان اظهار کرد: تلاش ما این است که تمام نقاط ساحلی به عمق 100 کیلومتر از طریق آبشیرینکن تامین شود و آب سفره های زیر زمینی برای توسعه کشاورزی استفاده شود.

 

همتی اذعان کرد: به دنبال این هستیم که مطالعه سد سدیج و احداث سد گابریک سرعت بخشیده شود و منابع مالی مورد نیاز در بودجه تامین شود.

 

وی ادامه داد: در منطقه حاجی آباد در تلاش هستیم که سه هزار هکتار زمین بایر را از طریق آبشیرینکن آباد کنیم که می توان گفت گام بزرگی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت نقش صنعت آب و برق در جهش تولید، تشریح کرد: جهش تولید در حوزه کشاورزی و شیلات

 

همتی گفت: استان هرمزگان از نظر کسب درآمد هفتم هستیم و برای اولین بار اعتبارات عمرانی نیز رتبه هفتم رسیدیم. در گذشته گفته می شد که توازنی میان اعتبارات عمرانی و درآمدها وجود ندارد که امسال تحقق یافت.

 

وی عنوان کرد: چهار سال اخیر از نظر اعتبار و اقدامات انجام شده از بهترین سال های تاریخ هرمزگان بوده است که باید با سند و مدرک به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به ابتکار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، ابراز داشت: هشت هزار چاه دائمی در باغات استان هرمزگان وجود دارد که می توان با احداث استخر باعث توسعه پرورش آبزی پروری شد و بهره وری آب را ارتقاء داد. این امر نیازمند آموزش صحیح و فرهنگ سازی مناسب است.

 

همتی با اشاره به اینکه استان هرمزگان در حوزه صنعت آب و برق جزو سه استان برتر کشور است، تصریح کرد: صنعت آب و برق پر اهمیت ترین زیر ساخت تمام کشور است و تا این صنعت پیشرفت نکند هیچ صنعتی شکل نخواهد گرفت.

 

 

 

 

کد خبر 1006639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha