متولیان امر چاره‌اندشی نکنند اعلام  جرم خواهیم کرد

دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز با اشاره معضل دیرینه سگ‌های بلاصاحب در کلانشهر اهواز گفت: متولیان امر چاره‌اندشی نکنند اعلام جرم خواهیم کرد.

«مهران احمدی بلوطکی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به معضل دیرینه سگ‌های بلاصاحب در کلانشهر اهواز اظهار کرد: دیگر توان پاسخگویی به شکایات مردم را نداریم، سگ‌های بلاصاحب معابر و خیابان‌ها  را در قلمرو خود گرفتند و کم کم در حال پیشروی به  سوی منازل شهروندان و سازمان‌ها و ادارات این شهر هستند.

 

دبیر شورای سلامت و امنیت مواد غذایی کلانشهر اهواز افزود: افزایش بی‌رویه سگ‌های بلاصاحب و پرسه‌زنی آنها در بیشتر محله‌ها، میدان‌ها و خیابان‌های سطح شهر معضلی است که این روزها بیش از پیش موجب نگرانی و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

 

وی با اشاره به دستورالعمل مصوب پاییز 87 اضافه کرد: بر اساس قانون، کنترل جمعیت سگهای ولگرد بر عهده سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور است،  ساماندهی سگ‌های ولگرد موضوعی است که باید عمیق‌تر به آن توجه شود.

 

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: موضوع سگ‌های بلاصاحب و رسیدگی به این معضل اجتماعی و بهداشتی طی سال‌های اخیر به کرات در شورای سلامت مطرح و سازمان پسماند نسبت به  رسیدگی و رفع این مشکل با همکاری سایر سازمان‌ها ملزم و موظف شده است.

 

وی ابراز کرد: سازمان پسماند شهرداری باید رسیدگی به این معضل اجتماعی – بهداشتی در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با  درخواست کمک از سایر سازمان‌ها تولیت امر را پذیرفته و پاسخگوی مردم و مراکز بهداشت باشد.

 

رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز عنوان کرد: ما منکر زحمات چند ساله سازمان پسماند و تلاش آنها در جهت احداث و راه‌اندازی سایت نگهداری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب نیستیم اما مشاهدات میدانی در سطح شهر بی‌توجهی و اهمیت ندادن به این معضل بزرگ از سوی متولیان امر را نشان می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: وضعیت معابر شهر قبل از راه‌اندازی سایت زنده‌گیری بهتر از الان بود گویا ایجاد این سایت نتیجه عکس در جهت کاهش سگ‌های بلاصاحب داشته است.

 

احمدی بلوطکی خواستار بهبود وضعیت و ساماندهی وضعیت کنونی شد و از سازمان‌های ذی‌ربط و متولیان امر خواست  قبل از بروز خطرات ناگوار چاره‌اندیشی، راهکار عملیاتی و برنامه مدون و فوری ارائه و بر اساس دستورالعمل و آئین‌نامه‌های موجود نسبت به کنترل و کاهش سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اقدام لازم صورت پذیرد.

 

وی در پایان یاد آور شد: مرکز بهداشت به عنوان یک ارگان نظارتی و حافظ سلامت مردم، نمی‌تواند این مشکل بهداشتی را بپذیرد و در صورت عدم رسیدگی فوری به این موضوع و رفع مشکل توسط متولیان امر، به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کرده و موضوع را با عنوان تهدید علیه سلامت عمومی به مراجع قضایی ارجاع و از این طریق پیگیری خواهیم کرد.

 

کد خبر 1006740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha