هوای سرد زمستانی پایان هفته در گلستان

قرنجیک به فعالیت سامانه سرد و بارشی در پایان هفته در گلستان اشاره کرد و گفت: با ورود این سامانه بارشی دمای هوا بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد سردتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ارازمحمد قرنجیک» عصر امروز (سه شنبه 2 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چندروزی است که در استان جوی آرامی را شاهد هستیم و امروز نیز اینگونه سپری شد و پیش بینی می شود تا ظهر پنجشنبه در استان شاهد هوای صاف تا کمی ابری باشیم.

 

کارشناس هواشناسی استان گلستان ادامه داد: ولی از عصر روز پنجشنبه(چهارم دی) استان تحت تاثیر سامانه سرد و بارشی قرار می گیرد که پیامد آن بارش باران در اقصی نقاط استان و  بارش برف در نواحی کوهستانی است.

 

قرنجیک یادآور شد: با ورود این سامانه بارشی دمای هوا بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد سردتر می شود.

 

وی افزود: روز جمعه میزانی از قدرت بارش بارندگی کاهش پیدا می یابد ولی از بعدازظهر جمعه بارندگی ها به اوج حود خواهد رسید.

 

کارشناس هواشناسی استان گلستان بیان کرد: براساس فعالیت این سامانه پیش بینی می کنیم که در نواحی کوهستانی مه غلیظ صبحگاهی را شاهد باشیم و این سامانه از بامداد روز شنبه از فراز استان عبور می کند.

 

قرنجیک بابیان اینکه پیش بینی می شود فعالیت این سامانه باعث شود که دمای هوا در گرگان به منفی چهار درجه سانتیگراد برسد، گفت: پیش بینی ما این است که براساس  فعالیت این سامانه میزان بارش در نواحی شمالی 10 تا 20 میلی متر و در نواحی جنوبی 20 تا 30 میلی متر و به صورت نقطه ای در شهرستان مینودشت و آزادشهر بارش بیش از 40 میلی متر را شاهد باشیم.

کد خبر 1006815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha