۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای گلستان وجود دارد

حسینی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای استان گلستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» شب گذشته (سه شنبه 2 دی) در نشست با مدیران بانک های استان گفت: در سیل سال گذشته، 22 هزار واحد مسکونی در استان خسارت دیدند که با همکاری بانک ها تسهیلات برای ساخت این واحدها پرداخت شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای استان وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، با همکاری بانک های استان، برابر با ۵ سال قبل از آن، مسکن احداث و مقاوم سازی شد.

 

حسینی ادامه داد: طرح احداث سه هزار واحد مسکونی برای محرومان از برنامه های بنیاد مسکن استان است که با همکاری بانک ها در کمتر از ۳ ماه، همه مشمولان این طرح مهم با بانکها عقد قرارداد کرده اند.

 

وی اظهارداشت: تا کنون حدود 4 هزار عقد قرارداد از سهمیه 7 هزار واحدی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز انجام شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به دیگر فعالیت های این اداره کل، افزود: ساخت ۴۰۰ واحد مسکن جوانان، ساخت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی برای خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول و ساخت ۶۶ واحد مسکونی برای ایتام از دیگر برنامه های بنیاد مسکن استان است.

 

«عبدالله باقریان»، مدیرعامل بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک های گلستان نیز در این نشست گفت: تسهیلات مسکن روستایی بنیاد مسکن تنها تسهیلاتی است که بدون سپرده گذاری و بدون نوبت به صورت قرض الحسنه ۵ درصد و با بازپرداخت ۱۵ ساله و به صورت ضمانت زنجیره ای به متقاضیان پرداخت می شود و نقش بسزایی در خانه دار شدن روستائیان داشته و دارد.

 

مدیرعامل بانک ملی گلستان با اشاره به وقوع حوادث مختلف در سطح استان همزمان با شیوع ویروس کرونا، افزود: سیستم بانکی با رویکرد جهادی به ارائه خدمات به هم استانی های ادامه داده و همچنان بر برخورداری اقشار مختلف از خدمات بانکی تاکید دارد.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک های گلستان ادامه داد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی با توجه به نقش آن در زندگی افراد همیشه اولویت بانک ها بوده و خواهد بود که پرداخت ۵ برابری این تسهیلات در سال گذشته و سالجاری گواه این ادعا است.

 

 

 

 

کد خبر 1006895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha