طرح شهید سلیمانی درب مشارکت مردم را برای مدیریت کرونا باز کرد/ ضمانت اجرایی طرح غربالگری شهید سلیمانی

لاری گفت: طرح شهید سلیمانی درب های مشارکت مردم را برای مدیریت بیماری کرونا باز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیما سادات لاری» صبح امروز (چهارشنبه 3 دی) در نشست با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: نام طرح غربالگری به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است و باید مثل سردار سلیمانی و غیرتمندانه بر اجرای این طرح اهتمام داشته باشیم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: قطعا نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این طرح بی نقص اجرا شود اما این طرح تاکنون بسیار موفق بوده و باید تداوم پیدا کند.

 

لاری یادآور شد: یکی از نقاط قوت ما در طول  چهار دهه از عمر انقلاب بحث بهداشت و درمان بود و در بحران کرونا تلاش های همکاران ما در مراکز بهداشت به خوبی نمایان شد و باعث افتخارم است که عضو این شبکه بهداشت و سلامت هستم.

 

وی تاکید کرد: در بحث مقابله با کرونا باید اقدامات خود را بررسی کنیم و در صورتی که اشتباهی در طرح ها و برنامه ها داشتیم آن را بپذیریم و نسبت به اصلاح اقدامات خود اقدام کنیم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت به برگزاری مراسم های عروسی اشاره کرد و گفت: بحث مشارکت اجتماعی یکی از ضعف های ما در مقابله با کرونا به شمار می رود و طرح شهید سلیمانی درب های مشارکت مردم را برای مدیریت بیماری کرونا باز کرد.

 

وی بابیان اینکه الگوی مهم ما در رعایت پروتکل های بهداشتی مقام معظم رهبری بودند، افزود: در تمامی رفتارها و اقدامات مقام معظم رهبری پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و هر کسی در هر صنفی باید خود نسبت به دیگر افراد جامعه احساس مسئولیت کند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت به شناسایی به موقع بیماران کرونایی در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد:  هدف ما این بود که در اجرای این طرح هر فردی که دارای علامت است را تست بگیریم و میزان تست های تشخیص کرونایی افزایش پیدا کند.

 

لاری به تست تشخیص سریع کرونا اشاره کرد و افزود: زمان پاسخ تست ما زیاد بود و یکی از اهداف دیگر ما از اجرای طرح غربالگری کرونا این بود که مدت زمان پاسخ آزمایش کرونا به بیماران را کاهش دهیم.

 

وی با اشاره به ضمانت اجرایی در طرح شهید سلیمانی گفت: باید شرایطی فراهم شود که در صورت اینکه در این طرح عنوان شد فردی قرنطینه شود این مهم اتفاق بیفتد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت بابیان اینکه کرونا همه دنیا را غافلگیر کرد، ابراز داشت: مدیریت کشور در مقابله با اپیدمی کرونا نسبت به دیگر کشورهای دنیا خوب بود.

کد خبر 1006911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha