۹۵ درصد از جمعیت گلستان در مراکز بهداشت پرونده دارند/ اجرای بیش از ۱۴ هزار بازدید مشترک در طرح شهید سلیمانی

جعفری گفت: ۹۵ درصد از جمعیت گلستان در مراکز بهداشت پرونده دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» صبح امروز (چهارشنبه 3 دی) در نشست بامعاون وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: از 6 آذر از علی آباد کتول طرح شهید سلیمانی را آغاز کردیم و در مابقی شهرستان ها تقریبا در دو هفته گذشته طرح شهید سلیمانی آغاز شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: این طرح از نقاط منطقه شهری آغاز کردیم و مدعی هستیم که 95 درصد از جمعیت استان در مرکز بهداشت پرونده دارند.

 

جعفری بابیان اینکه یک پنجم جمعیت استان در گرگان است و در گرگان 40 درصد جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت هستند، یادآور شد: 20  درصد از جمعیت استان تحت پوشش سفیران سلامت قرار دارند.

 

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی 832 تیم تشکیل شده است و تاکنون 33 هزار تماس از طریق این تیم ها با خانواده های استان گلستانی برقرار شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: 44 تیم مراقبتی و 222 تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی و غربالگری بیماران فعال است و تاکنون بیش از 14 هزار مورد بازدید مشترک داشتیم.

 

جعفری به دو پیک گذشته کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: پیک مهر ماه پس از ماه صفر اتفاق افتاد و با وجود اینکه فعالیت تالارها را محدود کرده بودیم ولی برگزاری مراسم عروسی به خانه ها کشیده شد.

 

 

کد خبر 1006913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha