آغاز ثبت ‌نام نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کرمانشاه

کرمیان ،گفت: ثبت نام نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان از ۱۰ دی ماه جاری آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

 محسن کرمیان، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،گفت: برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر سال به شیوه منظم برگزار شده است، اما امسال با شیوع ویروس کرونا این معاونت آزمون را به صورت اینترنتی برگزار می کند.

 

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون قرآن و عترت در کرمانشاه ، خاطر نشان کرد: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل‌بیت (ع) در سه رشته و حفظ قرآن کریم (۹ رشته) در هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: ثبت‌نام در تمامی رشته‌های آزمون برای تمام داوطلبان بدون محدودیت سنی آزاد است.

 

کرمیان با اشاره به اهداف برگزاری آزمون ،تصریح کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور ، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است.
 

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: حد نصاب قبولی در آزمون کتبی جهت اعطای گواهینامه را ۷۰ نمره است وبه به نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره اعطاء می شود، همچنین پس از اعلام نتایج به دو هزار نفر از برگزیدگان بالای ۱۰ سال و ۵۰۰ نفر از برگزیدگان زیر ۱۰ سال جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

 

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام این آزمون، گفت: تمامی مراحل ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir انجام می‌شود.

 

کد خبر 1006916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha