برنامه‌های کانون فرهنگی هنری باب‌الحوائج در اجرای طرح ملی ایران قوی

عبادی از اجرای طرح ملی ایران قوی در کانون باب‌الحوائج محرزی خرمشهر خبر داد و گفت: در این راستا برنامه‌های بسیار خوبی همچون برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی و شهرداری خرمشهر برای اهالی این منطقه تدارک دیده شده است.

«سید حسین عبادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به «طرح ملی ایران قوی» که در توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح کشور در حال برگزاری است، با تشریح فعالیت کانون فرهنگی مسجد باب الحوائج محرزی خرمشهر در این طرح اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 در منطقه و در راستای مبارزه با این بیماری منحوس و با توجه به اینکه این منطقه آمار بسیار بالایی از مبتلان به کرونا را در سطح شهرستان خرمشهر به خود اختصاص داده بود 200 ماسک پارچه ای چند بار مصرف و یک بار مصرف را تهیه و در بسته بندهایی بهداشتی همراه با بروشور که در آن توصیه های بهداشتی نوشته شده بود را میان اهالی منطقه محرزی توزیع کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج محرزی خرمشهر افزود: در راستای تبلیغ رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری آموزشگاه بصیرت واقع در محرزی، طرحی در این زمینه روی دیوار مدرسه نقاشی کردیم؛ همچنین با توجه به گسترش ذکر صلوات بر محمد و آل طاهرش، خطاطی صلوات بر روی دیوار مدرسه واقع در محرزی انجام شد.

 

وی تصریح کرد: در نشست با مدير امور فرهنگی اجتماعی شهرداری خرمشهر مقرر شد این واحد تبلیغات فرهنگی خود را در زمینه های گوناگون فرهنگی در منطقه محرزی گسترش دهد، همچنین بر لزوم نیازهای متفاوت فرهنگی هر محله با توجه به قشر ساکن در محله ها تاکید شد.

 

عبادی اضافه کرد: از امور فرهنگی شهرداری تقاضا داشتیم تا با مدارس واقع در محرزی تعامل بیشتری جهت فرهنگ سازی داشته باشد تا در این زمینه نیز مسابقاتی را برگزار کنیم که خوشبختانه امور فرهنگی شهرداری جهت تهیه جوایز مسابقات فرهنگی که کانون باب الحوائج برگزار می کند قول مساعد دادند.

 

وی از برگزاری کارگاه آموزش حقوق شهروندی به صورت مجازی یا حضوری برای اهالی این منطقه خبر داد و ابراز کرد: مقرر شده این اتفاق با همکاری واحد فرهنگی شهرداری خرمشهر در این منطقه اجرایی شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج محرزی خرمشهر بیان کرد: در این نشست توافق شد تا کانون باب الحوائج به عنوان واسطه ای جهت انتقال مشکلات خدماتی و عمرانی منطقه محرزی (محدوده شهری) عمل کند و مشکلات شهروندان این منطقه را به گوش مسئولین برساند.

 

وی ادامه داد: در حال برگزاری آموزش مجازی و آنلاین نرم افزار کاربردی آفیس با محوریت پیشرفته و مقدماتی به صورت رایگان هستیم که امیدواریم با این اقدام بتوانیم سهمی در اشتغال جوانان این منطقه ایفا کنیم؛ 20 نفر در این دوره ثبت نام کردند و با توجه به اینکه می خواهیم سطح کلاس ها و آموزش ها را بالاتر ببریم برای ثبت نام محدودیت گذاشتیم و پس از اتمام این دوره مرحله دوم کلاس ها را اجرا خواهیم کرد.

 

عبادی از اجرای طرح پویش زکات العلم خبر داد و تاکید کرد: در این پویش اقدام به برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی رایگان کرده ایم و این کانون پويش زكات العلم را در سطح شهرستان راه اندازی کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه محرزی دارای دو محور شهری و روستایی است که زمین های کشاورزی توسط کشاورزان همچنان در حال فعالیت هستند در راستای اجرای این طرح قرار است کلاس ها و کارگاه های آموزشی ویژه كشاورزان این منطقه را با همکاری جهاد كشاورزی خرمشهر برگزار کنیم همچنین برنامه ویژه ای را با محوریت تقدیر و تشکر از كشاورزان نمونه كوی محرزی در دستور کار داریم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج محرزی خرمشهر با بیان اینکه پنج کارآفرین برتر در شهرستان و یک کارآفرین برتر خوزستان در منطقه محرزی خرمشهر وجود دارد اضافه کرد: علاوه بر این برنامه ها قرار است كارگاه كارآفرينی برای جوانان و تقدير و تشكر از كارآفرينان این منطقه، كارگاه شهروند مطالبه گر و شهروند قانون گرا و همچنین كارگاه آموزش خانواده برای اهالی منطقه محرزی خرمشهر برگزار کنیم.

 

وی به برگزاری آئین اولین سالگرد شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این راستا پوستری را طراحی کردیم و در نظرداريم مزار شهدای مدافع حرم شهرستان خرمشهر (شهيدان محمدرضا عسكری فرد و علی منيعات) را غبارروبی كنيم.

 

عبادی اذعان کرد: این منطقه دارای دو مدرسه پسرانه است که با مدیران و معاونین این مدارس چندین جلسه برگزار کردیم، با توافقی که صورت گرفت در حال شناسایی و پایش دانش آموزان نخبه این مدارس و تهیه پک های آموزشی برای آنها و همچنین با توجه به نزدیکی امتحانات در حال تدارک کلاس های آموزشی برای این دست از دانش آموزان نخبه هستیم.

 

وی با بیان اینکه هدف ما از این اقدام سرمایه گذاری روی این دانش آموزان نخبه است خاطر نشان کرد: هدف ما فقط جذب این دانش آموزان به کانون نیست بلکه می خواهیم استعدادهای آنها حرام نشود؛ منطقه ای که در آن ساکن هستیم جزء مناطق محروم از لحاظ امکاناتی و خدماتی به شمار می رود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج محرزی خرمشهر عنوان کرد: حتی مدارس منطقه محرزی از معلمان قوی برخوردار نیست و آموزش و پرورش ضعیف ترین معلمان را به این منطقه اعزام می کند، لذا سعی می کنیم دانش آموزان نخبه استعداهایشان از بین نرود.

 

وی به ثبت نام در کانون فرهنگی هنری باب الحوائج این منطقه اشاره کرد و یاد آور شد: ما در این زمینه به خوبی عمل نکردیم و یکی از دلایل آن فرایند طولانی ثبت نام است، تاکنون 20 نفر را ثبت سامانه کردیم اما میزان جذب از زمان آغاز فعالیت مان بیش از این رقم بوده است، متاسفانه به دلیل فرایند طولانی ثبت نام نتوانستیم بسیاری از این افراد را ثبت نام کنیم که چنانچه این روند ساده تر شود نحوه ثبت نام ها سهولت پیدا می کند.

 

کد خبر 1007124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha