در راهبری فرهنگی باید به دو مقوله  مسجد و بانوان توجه شود

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با اشاره به اینکه رسالت و مأموریت‌های ما در سازمان تبلیغات اسلامی یک رسالت فرهنگی است گفت: در راهبری فرهنگی باید به دو مقوله مسجد و بانوان توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز (چهارشنبه 3 دی) در نشست فصلی رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی استان که با رویکرد طرح تحول مسجدمحور (امامان محله و روستا) برگزار شد، با اشاره به رسالت و مأموریت‌های این سازمان اظهار کرد: رسالت اصلی ما یک رسالت فرهنگی است و باید بتوانیم در جابجا کردن مرزهای فرهنگی تأثیرگذار باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ماباید بتوانیم تمرکز مأموریتی پیدا کنیم افزود: نتیجه‌ای که بر اساس جلسات هم‌اندیشی به دست آمده این است که عصاره مجموعه برنامه‌ها و رویکردهای فرهنگی در قالب مسجد و بانوان خلاصه می‌شود و بر این اساس در راهبری فرهنگی باید بر این دو مأموریت متمرکز شویم.

 

وی تشکل‌ها و هیئات مذهبی، مقابله با فرق، طرح مسجد پایه نورالثقلین و ... را از جمله برنامه‌هایی دانست که با محوریت مساجد هم قابل رصد و کیفیت بخشی است و تصریح کرد: لازم است جلسات هفتگی و نشست‌هایی پیرامون پیگیری موضوعات مذکور با ائمه جماعات برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده در خصوص اهمیت حمایت از فعالیت‌های بانوان در شهرستان‌ها یاد آور شد: در بخش بانوان انتظار می‌رود رؤسای ادارات ما به شکل مستقیم مسئله بانوان و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و انسجام‌بخشی به آن را دنبال کنند و با شناسایی و دعوت از بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی، جهادی و انقلابی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مؤثر، در امور بانوان شهرستان خود تحول‌آفرین باشند.

 

کد خبر 1007149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha