ارزش‌های دوران انقلاب به جامعه معنویت و نشاط معنوی می‌دهد

سرهنگ سلامی با تأکید براینکه ارزش‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس و شهدا به جامعه ما معنویت و نشاط معنوی می‌دهدگفت: کنگره ۱۷ هزار شهید زن دفاع مقدس در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ« محمد حسن سلامی» در نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهیده ایران اسلامی گفت: نقش استان سمنان در این کنگره ملی تبیین و با محوریت شهیده «صدیقه رودباری شهمیرزادی» برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه تلاش داریم تا این شهیده گرانقدر را به مردم ایران اسلامی بشناسانیم اضافه کرد: باید داشته باشیم زنان ما پا به پای مردان در جبهه‌ها ایستادند و همه وظیفه داریم در برگزاری این کنگره ملی همکاری لازم را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه شهیده «صدیقه رودباری» متولد 1340 در شهمیرزاد، اولین شهیده جهادسازندگی در ۲۸ مرداد ۱۳۵۹ به ضرب تیر منافقان کوردل در بانه به شهادت رسید اظهارداشت: هدف از انتخاب این شهیده به عنوان شهیده شاخص سال ۹۹ معرفی الگویی مناسب، روشن و متعالی برای نسل‌های آینده  بود.

 

سلامی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه برای مناسبت‌های پیش رو در دی ماه شامل شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سالروز عملیات کربلای چهار و پنج با تقدیم ۲۵۷ شهید، حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت، اولین سالگرد شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» با عنوان روز جهانی مقاومت، اربعین دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان دکتر «محسن فخری زاده»، سالروز شهادت شهید شاخص استان «حاج حسن شاطری» در زمره مراسم هستند که در سطح استان نیز به خصوص با تکیه بر فضای مجازی و جوانان اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تدفین پیکر پاک شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر، دامغان، شاهرود و برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده از مناسبت‌های مهم دی ماه هستند که متناسب آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

 

وی با تأکید براینکه ارزش‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس و شهدا به جامعه ما معنویت و نشاط معنوی می‌دهد ادامه داد:اگرچه محدودیت‌های کرونایی سبب می‌شود خیلی از برنامه‌ها را حضوری و تجمعی برگزار نکنیم اما باید فرصت طلایی و ارزشمندی به این مناسبت‌ها برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس رخ داده را قدر بدانیم و با محدودیت‌ها و به خصوص در بستر فضای مجازی از آنها بهره بگیریم.

 

سلامی در خصوص کارگروه بزرگداشت و ستادهای شهرستانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: باید برنامه ریزی، نشاط، کارآمدی در برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس تا پایان سال دیده شود و در خواست ما این است که ستادهای شهرستانی در شاهرود و سمنان برنامه ریزی و پیگیری دقیق‌تری داشته باشند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان  بیان داشت: صدا و سیمای مرکز سمنان علاوه بر کارکرد خوبی که در قالب کارگروه فضای مجازی داشته در مناسبت‌های پیش رو مصاحبه‌هایی با فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستان ها و کارگروه‌های استانی داشته باشند تا مردم استان از حال و هوای استان در این ایام مطلع شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: وسعت و میدان فعالیت کارگروه‌های ستاد استانی، کل استان و دستگاه‌های استان است و فرمانداران مصوبات خود را به ستادهای شهرستانی، دبیر خانه استانی و اعضای کارگروه بدهند و مجریان را از انجام فعالیت ها مطلع کنند.

 

سلامی ادامه داد: هدف گذاری ما در چهلمین سال دفاع مقدس یک هزار فعالیت و برنامه در شش ماه  اول با محوریت سوم خرداد، یک هزار برنامه در هفته دفاع مقدس و یک هزار برنامه نیز در شش ماه دوم سال با محوریت دهه مبارک فجر و روز جهانی مقاومت خواهد بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: برخی مصوبات مهم کارگروه‌ها کامل اجرا نشده است از جمله 40 پایان نامه دانشجویی، تهیه فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس توسط شهرداری‌ها،  دیوار نگاره ها و... که امیدواریم  تا پایان این مصوبات تحقق پیدا کنند.

 

وی در خصوص روز جهانی مقاومت افزود: ۱۳ دی ماه اولین سالگرد  شهادت سردار دل ها «حاج قاسم سلیمانی» است  که با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس به نام روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است.

 

سلامی ادامه داد: شهید سلیمانی مرد میدان‌های سخت مبارزه با دشمن بود، وی فرمانده‌ای بی‌نظیر، مخلص، شجاع و فداکار بود و حقیقتا فرمانده دل ها بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: حاج قاسم سلیمانی عمر با برکت خود را صرف دفاع از عزمت و اقتدار و امنیت ملت بزرگ ایران و مظلومان جهان به ویژه کشورهای اسلامی محور مقاومت کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی حقیقتاً اسطوره جهاد و مقاومت بود، بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی خود را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرده بود و خداوند این چنین اجر مجاهدان فی سبیل الله را می دهد که محبوب دل ها می شود.

سلامی در خصوص دستورالعمل استانی روز جهانی مقاومت متذکر شد: در استان سمنان برای بزرگداشت این روز ۹ هدف، ۹ سیاست و ۹ برنامه را تعریف کرده‌ایم که انتظار است اقدامات لازم به منظور اطلاع رسانی، تولید محتوا و انعکاس آن در بسترهای مختلف از جمله فضای مجازی در دستورکار قرار گرفته شود و امیدواریم بزرگداشت روز جهانی مقاومت با توجه به شرایط موجود در جامعه به نحو شایسته‌ای با مشارکت عمومی برگزار شود.

 

کد خبر 1007151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha