اولین مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی خوزستان افتتاح شد

اولین مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی خوزستان به همراه رونمایی از سامانه کارآفرینی و اشتغال برکت، امروز (چهارشنبه ۳ دی) در زینبیه مسجد جامع میانرود دزفول راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، اولین مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی خوزستان به همراه رونمایی از سامانه کارآفرینی و اشتغال برکت، امروز (چهارشنبه 3 دی) با مشارکت کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع شهر میانرود، کانون خادمیاران رضوی مسجد جامع شهر میانرود، پایگاه مقاومت بسیج طالقانی حوزه مقداد ناحیه دزفول و کمیته امداد این شهرستان در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی راه‌اندازی شد.

 

سامانه اشتغال و کارآفرینی برکت در جهت فعالیت‌های آموزشی، کاریابی، نذر اشتغال، فروش محصولات و ثبت‌نام کارجویان، کارفرمایان و دارندگان طرح‌های اشتغالزایی راه‌اندازی شده و با ثبت‌نام در این سامانه می‌توان از خدمات آن بهره‌مند شد.

 

«مسعود رحیمی» در این مراسم اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد بحث اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که بر اساس استعداد و توانمندی که یک خانواده نیازمند دارد شناسایی شده و مشاوره و آموزش و تسهیلات داده می‌شوند.

 

رئیس کمیته امداد دزفول با بیان اینکه برخی از مددجویان با آموزش‌ها و حمایت‌های کمیته امداد امروز خود حامی ایتام هستند و به مددرسان تبدیل شدند افزود: برخی گروه‌های هدف هستند که دارای توانمندی اولیه بوده ولی فاقد آموزش و سرمایه و فضای کسب و کار هستند که این‌ها را شناسایی کرده و با ارائه آموزش از طریق تسهیلات آنها را به سمت اشتغالزایی هدایت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ناظران کمیته امداد سه تا پنج سال بر طرح‌ها تسهیلات اشتغالزایی نظارت می‌کنند تا از انحراف جلوگیری شود اضافه کرد: برخی مددجویان نیز که فاقد توانمندی اولیه و سرمایه و آموزش هستند از طریق راهبر شغلی حمایت و هدایت می‌شوند.

 

رحیمی با بیان اینکه خوشبختانه دزفول در راهبری شغلی یکی از شهرهای پیشگام استان بوده و توفیقات خوبی در این زمینه کسب کرده است ادامه داد: این مرکز نیکوکاری تحصصی کارآفرینی به همت بسیج و کانون‌های مساجد راه‌اندازی شده و می‌تواند پل ارتباطی میان کمیته امداد و مستعدین اشتغال منطقه و خیرین باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اقشار آسیب‌پذیر دارای شرایط در این کانون شناسایی و از طریق حوزه مددکاری و حمایت به حوزه اشتغال معرفی و در صورت نیاز به آنها خدمات آموزشی ارائه ‌می‌شود ابراز کرد: دستگاه‌هایی که مددجویان را جهت اشتغال به‌کارگیری کنند به عنوان تشویق کمیته امداد به مدت 2 سال بیمه کارفرما را کم می‌کند.

 

رئیس کمیته امداد دزفول با بیان اینکه اشتغالزایی زمانبر است همت مضاعفی برای ایجاد اشتغال خانواده محروم نیاز است، ما به تنهایی نمی‌توانیم گره گشای این افراد باشیم عنوان کرد: امیدواریم با همت جمعی بتوانیم هم در ایجاد اشتغال و هم توانمندسازی خانواده‌ها گام‌های مؤثری برداریم.

 

وی همچنین از اجرای طرح «هر کارمند یک حامی ایتام» خبر داد و یاد آور شد: از دستگاه‌ها تقاضا داریم در کمک به ایتام و نیازمندان حامی کمیته امداد باشند و در این امر معنوی شرکت کنند؛ قطعا همین نگاه‌ها در زندگی ما گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

 

کد خبر 1007162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha