عملیات اجرایی طرح سردار شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در سقز آغاز شد

کامیل کریمیان گفت: عملیات اجرایی طرح سردار شهید سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا در سقز آغاز شد.

کامیل کریمیان فرماندار سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان گفت: این طرح با حضور 227 نفر و مشاركت 150 نفر از بسيجيان در قالب تيم‌هاي مختلف آغاز شده است.

 

وی به تیم‌های این طرح پرداخت و افزود: تیم‌های تخصصي، حمايتي، مراقبتي و نظارتي برای اجرای این طرح تشکیل شده‌اند.

 

وی اعلام کرد: براساس اجرای طرح سردار شهید سلیمانی این طرح در محلات معين شروع مي‌شود.

 

فرماندار سقز و فرمانده عملياتي قرارگاه مبارزه با كرونا در این شهرستان، با اشاره به همت مردم و مسئولان براي كاهش روند شيوع بيماري كرونا در سقز و تغيير وضعيت از قرمز به نارنجي و زرد، خواستار ادامه همكاري مردم براي قطع زنجيره كامل كرونا شد.

 

کریمیان اضافه کرد: اين طرح 10 آذرماه با دو تيم مراقبتي، يك تيم نظارتي و يك تيم تخصصي متشكل از پزشك، پرستار و ماما و 2 تيم حمايتي در سقز، كليد خورد و در 4 منطقه اجرا و مراكز جامع سلامت شهيد افشاري، مركز جامع سلامت شهيد شكرريز، شهيد رجايي و مركز خاتم‌الانبيا و مراكز حوزه‌هاي روستايي و خانه بهداشت براي انجام تست سريع و غربالگري، تجهيز شده‌اند.

 

طرح شهيد حاج قاسم سليماني در قالب تفاهم نامه مابين وزارت بهداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج تدوين شده كه هدف اصلي آن قطع زنجيره ويروس كرونا با هدف آگاهي بخشي، آموزش، بيماري‌يابي، قرنطينه خانگي، تشخيص و ارائه ساير خدمات بهداشتي است. 

 

مرحله دوم طرح به صورت هدفمند از طريق تماس تلفني مراكز بهداشت و ارزيابي باليني و اعزام اكيپ‌هاي درماني و ارائه بسته‌هاي حمايتي خواهد بود.

 

کد خبر 1007226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha