برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه بصیرت در کانون های مساجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه کار گفت: برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه در آستانه دهه بصیرت و اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، گفت: در همین راستا برنامه های متعدد فرهنگی و هنری به صورت مجازی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا می شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه، ویژه دهه بصیرت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کانون های فرهنگی و هنری استان پیش بینی شده است، افزود: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در فضای حقیقی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فضای مجازی، توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی بین نیازمندان، مسابقه دل نوشته و نقاشی، ضد عفونی کردن مساجد و محلات و آذین بندی مساجد و محلات از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام سبزه کار از افتتاح کتابخانه حاج قاسم سلیمانی در کانون فرهنگی هنری شهید رجایی علی آباد فنود سربیشه خبر داد و بیان کرد: مسابقه بزرگ وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد قبا بیرجند نیز اجرا می شود.

 

خون مطهر شهدا از جامعه جهل‌زدایی می‌کند

وی در ادامه با اشاره به دهه بصیرت، یکی از مهمترین خصوصیت پیامبران الهی و ائمه اطهار علیه السلام را جهل زدایی و آگاهی بخشی به مردم دانست و گفت: آنان راه هدایت را به امت نشان دادند و به معنای واقعی کلمه زمینه ساز بصیرت‌افزایی و جهل زدایی از جوامع اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه مهمترین رسالت قیام عاشورا نیز جهل زدایی از جامعه و آگاهی دادن به مردم است، گفت: یکی دیگر از راه‌هایی که برای مقابله با جهل و جهالت می‌توان از قرآن کریم استخراج کرد، کسب بینش و بصیرت می‌باشد؛ چرا که ثمره‌ی عدم بینش، جهل و نادانی است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه عمده گرفتاری و مشکلات ما حاصل جهل، نادانی و عدم تعقل است، ادامه داد: خون مطهر شهدا از جمله سردار دلها شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز از جامعه جهل‌زدایی می‌کند.

 

ولایتمداری شاخصه بازر مکتب شهید سلیمانی است

وی با بیان اینکه ولایتمداری شاخصه بازر مکتب شهید سلیمانی است که خود را همیشه سرباز ولایت می دانست، تصریح کرد: از این جهت معرفت به ائمه اطهار(ع) و ولایت مورد تاکید شهدا است که راه را گم نکنیم و با تبعیت مردم و مسئولان از ولایت بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود البته این مهم باید گفتمان عملی جامعه شود و بیشتر در صحنه عمل ولایتمداری را به منصه ظهور برسانیم.

 

حجت الاسلام سبزه کار با تأکید بر اینکه شخصیت شهید سلیمانی فراملی و محبوب همه ملت ها است، ادامه داد: راز محبوبیت و موفقیت شهید سلیمانی ولایتمداری او بود و هیچگاه در این مسیر تردید نکرد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی بر ضرورت تبیین کارکردهای مهم مساجد در جامعه تاکید کرد و گفت: باید از فضای مساجد برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در جامعه بهره برد.

 

وی در پایان به اهداف شوم دشمن با گسترش جنگ نرم و تبلیغاتی برای تخریب ارزش ها، باورهای دینی و اسلامی اشاره کرد و افزود: سنگری چون مسجد انسان را از  تیرهای زهر آگین دشمن ایمن می سازد.

 

 

کد خبر 1007317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha