تبیین و بصیرت‌افزایی از وظایف مهم روحانیت  است

حجت‌الاسلام بهرام‌پور با اشاره به اینکه ما شاهد توطئه‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی هستیم گفت: روحانیت در این راستا وظیفه تبیین، بصیرت‌افزایی و حضور در صحنه را بر عهده دارد.

«حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص نقش حوزه‌های علمیه در جامعه اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه یک جایگاه سنتی دارند و در تولید علم دین، پاسخ به سوالات و شبهات مردم و ترویج دین در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: عرصه مقدس جمهوری اسلامی یک جایگاه جدیدی برای حوزه‌های علمیه ایجاد کرد و آن هم دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که امروز حوزه‌های علمیه آن را از تکالیف خود می‌دانند.

 

وی به بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با واجب بودن حفظ نظام پرداخت و اذعان کرد: حوزه‌های علمیه این امر را یکی از واجبات خود دانست و در این راستا با تمام وجود و توان تحت لوای مقام معظم رهبری و مقام ولایت فقیه که مقام اصلی دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، حرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام بهرام‌پور تصریح کرد: طلاب جوان، توانمند، جسور، پرتوان و حرکت‌آفرین حضور پیدا کرده و علمای ما نیز با دفاع از ولایت فقیه و نظام، رفتن پای کار مردم و نشستن با مسئولان و با توصیه به خدمت کردن تلاش می‌کنند از نظام اسلامی حراست و پاسداری کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز همه قدرت‌های دنیا به نحوی در تلاش هستند در این مبارزه گوی سبقت را از همدیگر بربایند و ملت‌ها را تسخیر خود کنند ادامه داد: در این میان با توجه به اینکه ملت اسلام در تلاش است حریت و آزادی را به مردم دنیا دیکته کند و خود نیز الگوی عملی در این خصوص باشد، استکبار جهانی نیز در تلاش است که با این فرهنگی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده مبارزه کند.

 

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه ما شاهد توطئه‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی هستیم بیان کرد: روحانیت در این راستا وظیفه تبیین، بصیرت‌افزایی و حضور در صحنه را بر عهده دارد تا مردم روحانیت را به عنوان یک علم منصوب ببینند و به آن اقتدا کنند.

 

وی اضافه کرد: امروز خوشبختانه علما، طلاب، فضلا و اساتید ما همه در این عرصه در حال نقش‌آفرینی هستند هر چند افرادی در میان روحانیون وجود دارند که متاسفانه خودفروخته می‌شوند و در برخی مواقع تحت تاثیر القائات قرار می‌گیرند و دست به اقداماتی می‌زنند که برای حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه و طلاب دردآور است.

 

حجت‌الاسلام بهرام‌پور در پایان یاد آور شد: روحانیت کشور راه خود را محکم و استوار جلو می‌برد و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، تبیین فرمایشات و هدایت به سمت ایشان تلاش می‌کند از این کیان پاسداری کند.

 

کد خبر 1007370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha