بقای جامعه وابسته به تقوا است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، تقوا را وسیله‌ای برای قرب الهی و کسب رضایت الهی عنوان کرد و گفت: بقای جامعه وابسته به تقوا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره نحل، اظهار داشت: تقوا به معنای خویشتن داری است، خویشتن داری از اینکه انسان با حق مخالفت کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه عنوان داشت: انسان با تقوا کسی است که همه خواسته‌های او در راستای تعالیم و آموزه‌های الهی است.

 

وی با بیان اینکه تقوا وسیله‌ای برای قرب الهی و کسب رضایت الهی است، تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «هرکس مانع شهوت خود شد پس متقی است»؛ هر کسی که در مقابل زیاده طلبی‌های نفس ایستادگی کرد و امیر بر آنها شد، انسانی متقی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: تقوا اختصاص به مسائل فردی ندارد، بقای جامعه وابسته به تقوا است و تقوا جامعه را از آسیب‌ها دور نگه می‌دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر اسلام تأکید بر عفاف و حجاب و حیا دارد، چه در مورد بانوان و چه در مورد آقایان، به این دلیل است که این حجاب مصونیت ایجاد می‌کند، افزود: حجاب و عفاف، فرد و جامعه را از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

 

امام جمعه خرم آباد به توطئه های دشمن در جبهه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: تقویت اخلاق و معنویت در سایه نهادینه سازی ارزش ها و مقابله با ضدارزش ها جلوی نفوذ فرهنگی دشمن را می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: نهادینه سازی ارزش ها، تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در راستای مصون سازی جامعه در برابر توطئه های فرهنگی دشمن و تربیت نسلی انقلابی ضروری است.    

کد خبر 1007371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha