طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در بازه ۹ ماهه ۹۸ اثرات بسیار خوبی در بازار داشت

رضایی با اشاره به اینکه طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در بازه ۹ ماهه ۹۸ اثرات بسیار خوبی در بازار داشت، گفت: این طرحو سکوی فروش را تا حد خوبی نصیب برندهای ایرانی کرد و همچنین تحرک در تولید هم ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  علیرضا رضایی کارشناس اقتصادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در بازه 9 ماهه 98 اثرات بسیار خوبی در بازار داشت و سکوی فروش را تا حد خوبی نصیب برندهای ایرانی کرد و همچنین تحرک در تولید هم ایجاد کرد.


وی با اشاره به اینکه علت اصلی موفقیت این طرح همگرایی و استمرار برخورد بوده است هم افزود: این طرح بامشارکت همه دستگاه های حاکمیتی و خصوصی با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه از آذرماه 98 تاکنون این طرح متوقف شده است ودر حال حاضر این نگرانی وجود دارد که دستاوردهای با ارزش در معرض خطر قرار گیرند.


این کارشناسی اقتصادی گفت: در حال حاضر ضروری است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این برخوردهای را در دستور کار قراردهد.


وی افزود: تعداد زیادی از صنوف به دلایل مختلف برای گرفتن شناسه کالا اقدام نمی کنند و سازوکاری که این صنوف دارند به گونه ای است که واحدهای توزیعی و تولیدی ذیل یک صنف هستند و خیلی برای استفاده از ظرفیت ها استقبال نمی کنند.


رضایی تصریح کرد: در مبارزه با قاچاق پوشاک یک مقابله قهری و برخوردی داریم که باید مستمر باشد و البته یک مقابله پیش گیرانه هم داریم که زیر ساخت اصلی آن شناسه کالا است که در این موضوع هم دفتر تخصصی نساجی در وزارت صمت و همچنین صنف مربوط نقش تعیین کننده دارند.


این کارشناس اقتصادی گفت: در موضوع شناسه دارکردن کالا وزارت صمت، صنوف مختلف و اتحادیه تولید و صادرات پوشاک باید پای کار باشند و نقش دفتر تخصصی نساجی در وزارت صمت و اتاق اصناف در این موضوع پررنگ تر است.


وی ادامه داد: برخورد با صنفی که کالای قاچاق می فروشد و در شناسه دار کردن کالا سنگ اندازی می کند وظیفه قانونی است که روی زمین مانده است.

 

رضایی درباره آسیب شناسی در فضای مجازی گفت: در فروش از طریق فضای مجازی دو گلوگاه درگاه پرداخت و حمل و نقل را داریم.

کد خبر 1007499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha