حضور پرشور مردم در نهم دی، فتنه دشمنان را خنثی کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، نهم دی را روز بصیرت ملت ایران خواند و گفت: حضور سیل آسای مردم در ۹ دی سال ۸۸، فتنه دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امشب (5  دی) در نشست هماهنگی مراسم دهه بصیرت که در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، گفت: حقیقت دهه بصیرت به واقع بصیرت سیاسی، فهم فتنه و اقدام به موقع در برابر آن است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: در طول سال های پس از انقلاب، هر زمانی که مردم آگاهانه به میدان آمدند، پیروزی حاصل شد و حضور سیل آسای مردم در 9 دی، فتنه دشمنان را خنثی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه در تعبیر قرآن، فتنه از قتل هم بدتر است، افزود: فتنه 88 می رفت که کل نظام را درگیر و با چالش های بسیار سختی مواجه کند که خوشبختانه این فتنه با مدیریت هوشمندانه و رهبری به موقع مقام عظمای ولایت و حضور به موقع مردم در صحنه، نابود شد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: طی مدت هشت ماه فتنه، حدود 324 هزار میلیارد تومان خسارت به بسیاری از بخش های کشور توسط آشوب گران زده شد.

 

 

"محمدعلی شجاعی" استاندار خراسان شمالی هم گفت: نقش آفرینی تمام دستگاه های اجرایی استان، شهرستان‌چها، بخشداری ها و دهیاری ها در برگزاری بهتر برنامه های دهه بصیرت یک ضرورت و الزام است.


 

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست، گفت: باید تقارن دهه بصیرت با سالگرد شهید سلیمانی را قدر بدانیم و هر چه بیشتر به تبیین مکتب این شهید والا مقام بپردازیم.

 

 

وی برگزاری نشست های مختلف در سراسر استان و چند نشست تخصصی به صورت وبینار با حضور مهمانان کشوری را جمله برنامه های شاخص این دهه از سوی سپاه استان عنوان کرد.

 

 

سردار چمن اعزام گروه های جهادی جهت کمک به نیازمندان در مناطق محروم، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری جشنواره استانی سرود مقاومت و افتتاح پیست اسب سواری خراسان شمالی را از دیگر برنامه های اجرایی این دهه برشمرد.

 

 

گفتنی است، برگزاری مراسم‌های محوری در ایام دهه بصیرت در هر شهرستان بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و پوشش آن ها از طریق صدا و سیما برای بهره‌مندی همه مردم استان از جمله مصوبات مهم این نشست بود.

 

 

 

کد خبر 1007655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha