جشنواره تئاتر استانی محملی برای رفاقت اهالی هنر است

پیروزمنش گفت: جشنواره تئاتر استانی محملی برای رفاقت اهالی تئاتر و تعمل بیش از پیش آنان است.

«علی پیروزمنش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: زحمات تمامی هنرمندانی که در فرصت اندک توانسته اند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند قابل تقدیر است، این موضوع نشان می دهند که هنرمندان ما همواره با هر شرایطی پای کار هستند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: امیدواریم آثار برگزیده سی و دومین دوره جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی جزو برترین های جشنواره فجر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به ستاد کرونا اعلام کرده ایم که با وضع کردن قوانین جدید پروتکل های خاصی را برای ادامه فعالیت اصحاب هنر وضع نمایند تا بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند، از طرفی مردم را به خانه ماندن تشویق می کنیم اما بدون محتوای فرهنگی این امر ممکن نیست.

پیروزمنش افزود: جشنواره تئاتر استانی محملی برای رفاقت اهالی تئاتر و تعمل بیش از پیش آنان است ؛ عالم هنر عالم رفاقت است و در این جشنواره سعی خواهد شد، نهایت امانت داری با عملکرد دقیق داوران انجام شود.

بنابر این گزارش، محورهای موضوعی این دوره از جشنواره تئاتر استانی شامل فرهنگ و سنن بومی و محلی، جهش تولید (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، کرونا و مقابله با آن (زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن – کرونا و آسیب‌های اجتماعی)، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی(اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان و…) و جهانی عاری از جنگ و تروریسم و موضوعات آزاد است.

همچنین از زمان صدور فراخوان، ۳۱ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که از بین آنها ۲۲ مورد برای داوری انتخاب شد که از بین این تعداد ۲ یا ۳ اثر به جشنواره فجر راه خواهند یافت. افزون بر این‌که از بین ۲۲ اثر ۸ مورد مربوط به تبریز و مابقی از شهرستان ها ارسال شده است.

کد خبر 1007656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha