توزیع ۸۲۰۰ بسته معیشتی در حاشیه شهر تبریز

گروه خیرین جوان تبریز، ۸۲۰۰ بسته معیشتی تهیه و میان خانواده های محروم وآسیب دیده از بیماری کرونا در مناطق حاشیه نشین شهرتبریز توزیع کردند.

«محرم بیرق دار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به اقدامات جهادی آتش به اختیاران گروه خیرین جوان تبریز در ایام مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: یکی از ضرورت های زندگی اجتماعی، که نقش مهمی در پیوند برادری آحاد جامعه دارد، سعی و تلاش در رفع نیازمندی ها، رسیدگی به حال دوستان و اطرافیان و برطرف کردن احتیاجات دیگران است.

مسئول گروه خیرین جوان تبریز افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای کمک های مومنانه، خیرین جوان تبریز در راستای لبیک به منویات رهبری فعالیت های گسترده ای را جهت دستگیری از نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از این بیماری آغاز نموده و تاکنون به همت این جوانان عزیز و با عزت نفس ۵۶۰۰ بسته معیشتی تهیه و در میان خانوارهای حاشیه شهر تبریز توزیع شده است.

وی اقلام بسته های اهدایی را شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، چای، قند، پنیر، آبلیمو، بسته حبوبات،بسته مواد شوینده و ضدعفونی کننده به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: برای تهیه این بسته ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل کمک های گروه خیرین تبریز هزینه شده است.

مسئول گروه خیرین جوان تبریز با بیان اینکه انفاق و احسان یکی از اساسی ترین ارزش ها در جامعه اسلامی است و خداوند در قرآن همگان را به انجام آن فرمان داده است،افزود: به مناسبت شب یلدا ۲۶۰۰ بسته یلدایی شامل هندوانه، پشمک، انار، پرتغال،تخمه، تنقلات به ارزش هربسته بیش از ۲۰۰ هزارتومان در بین خانوارهای کم بضاعت حاشیه نشین شهر توزیع شد.

بیرق دار با این عنوان که مهترین و بزرگ ترین محبت ها باید به صورت پنهانی انجام شود؛ چرا که به فرموده علامه طباطبایی (ره)، احسان پنهانی، آبروی مستمندان را بیش تر حفظ می کند؛گفت:  کمک های مومنانه توسط جوانان گروه شبانه و چراغ خاموش بین نیازمندان توزیع می شود.

وی یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی مهرورزان و خدمتگزاران گروه خیرین جوان تبریز را عدم شهرت طلبی دانست و اظهارکرد: تمامی منابع مالی این گروه توسط ۲۰۰ نفر از جوانان گمنام تامین می شود و وابسته به هیچ ارگان و نهادی نمی باشد.

به گفته بیرق دار این برنامه با بازدید مشترک نماینده ولی فقیه در استان و سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا و شهردار منطقه ۲ تبریز همراه بود.

مسئول گروه خیرین جوان تبریز ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه از جهادگران این گروه،خاطرنشان کرد: امید است چنین اقدامات موثر از سوی گروه‌ های جهادی همچنین با همکاری و تلاش خیرین تا شکست دادن قطعی ویروس منحوس کرونا ادامه داشته باشد.

کد خبر 1007222

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha