ثبت ۳ اختراع زوج جهرمی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی

موحد گفت: ۲ پرسنل علوم پزشکی جهرم موفق به ساخت و ثبت اختراع سه اختراع مهم و کاربردی در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی شدند.

«محمد جواد موحد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: «فرزاد رحمانیان» کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرسنل ۱۱۵ جهرم به همراه همسر خویش «الهام رحمانیان»، موفق به ساخت و ثبت اختراع سه اختراع مهم و کاربردی در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی شدند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: «دستگاه امبوبگ خودکار»، «چسب زخم باز قفسه سینه یا نموپک» و «شلوارک نگهدارنده کنترل کننده خونریزی لگن»، سه اختراع این زوج تلاشگر حوزه درمانی است.

 

وی با اشاره به ضرورت ساخت این دستگاه ها، بیان کرد: چسب نموتوراکس، در مواقع اورژانس بسیار پرکاربرد است و برای بستن زخم های باز قفسه سینه استفاده شده و به صورت فوری مانع از ورود هوا به داخل ریه‌ها می‌شود.

 

موحد ادامه داد: دستگاه امبوبگ خودکار، در مواقع فرد برای احیا و همچنین تنفس نیاز به امبوبگ دارد، استفاده می‌شود و قابل شارژ بوده و نمونه داخلی از این دستگاه وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: شلوارک کنترل کننده خونریزی و فیکس کننده لگن، در تصادفات و ترومای شدید لگن، مانع از خونریزی شدید در لگن و کنترل خونریزی  و همچنین فیکس شدن لگن به راحتی می‌گردد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان گفت: هر سه وسیله بسیار کاربردی و مورد تایید سازمان ثبت اختراعات است.

 

کد خبر 1007736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha