محصولات فلسطین اشغالی با برچسب ساخت اسرائیل!

ایالات متحده شروع به برچسب گذاری محصولات شهرک های اسرائیلی ساخته شده بر خلاف قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی فلسطین با عنوان ساخت اسرائیل کرده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، ایالات متحده شروع به برچسب گذاری محصولات شهرک های اسرائیلی ساخته شده بر خلاف قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی فلسطین با عنوان ساخت اسرائیل کرده است و می گوید این اقدام با رویکرد سیاست خارجی واشنگتن سازگار است.

 

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده اعلام کرد ، دستوری که از طرف دولت دونالد ترامپ صادر شده و در آن لازم است کالاهای ساخته شده در مناطق تحت کنترل اسرائیل در کرانه باختری برچسب گذاری شود.

 

در این دستور گفته شده است که کالاهای تولید شده در مناطق تحت کنترل فلسطین در کرانه باختری به عنوان ساخته شده در کرانه باختری علامت گذاری می شوند ، در حالی که اقلام تولید شده در غزه نباید برچسب کرانه باختری داشته باشد.

 

از سال 1995 ، ایالات متحده خواستار تولید محصولات ساخته شده در کرانه باختری و نوار غزه شده است.

 

این دستورالعمل در سال 2016 توسط دولت باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق ، منتشر شد و هشدار داد که برچسب زدن کالاها به عنوان ساخت اسرائیل می تواند منجر به جریمه شود.

 

 

وزارت امور خارجه و مهاجران فلسطین روز پنجشنبه اعلامیه را محکوم كرد و آن را جنایت جنگی و نقض قوانین بین المللی خواند.

 

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که این برچسب گذاری تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به محصولات شهرک های غیرقانونی اسرائیل و همچنین سرقت سرزمین فلسطین است.

کد خبر 1007742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha