برای خودم و فرزندانم طلب شهادت می کنم

همسر شهید بواس گفت: بعد از شهادت همسرم روزی نشده است که بر سر نماز برای خودم و فرزندانم از خداوند طلب شهادت نکنم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «خدا می‌داند که چقدر این ذکر «اللهم اجعلنا من الذابین عن حرم سیده زینب(سلام اللّه علیها)» را گفتیم تا خدا این توفیق را به ما بدهد تا جزء مدافعین حرم مطهر حضرت شدیم.الحمدللّه خدا بر سر ما منّت نهاد تا جزء مدافعین حرم مطهر حضرت شدیم و اینک در این سرزمین هستیم.واقعاً لذّت دارد تا ما هم از آن همه سختی که خاندان نبوت متحمّل شدند را به قدر ذرّه ای بچشیم و در این راه قدم برداریم. الحمدللّه. همسر و فرزند عزیزم، مرا ببخشید اگر در حقّتان کوتاهی کردم. هردوی شما را دوست دارم و به شما عشق می‌ورزم. امیدوارم که در مسیر حق ثابت قدم باشید.

آقا محمّدجواد: مواظب مادرت باش؛ چراکه او بهترین مادر دنیاست. ان شاءاللّه که در مسیر قرآن و ولایت باشی.خدایا نمی‌دانم کی، کجا و چگونه مرا خواهی برد؟ ولی از تو می‌خواهم زمان مرگم، مرا در راه حفظ و نگهداری از دینت ببری.خدایا! این بنده کوچک و خطاکارت را با همه این بدی ها و ناتوانیم بپذیر و بر سرم منت گذار و شهادت راهت را نصیب من بگردان»

این بخشی از  وصیت نامه شهید «حسین بواس» است که دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) پای به جبهه های نبرد گذاشت و  شهد شهادت را در خرابه‌های شام و صحرای حلب نوشید تا بی وفایی کوفیان را جبران کند و به نقطه پایان معراج بشریت که از آرزوهای دیرینه اش بود، به شهادت برسد.

او در بیست و نهم دیماه هزار و سیصد و شصت، در روستای ملاط از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان دیده به جهان گشود و در نهایت نیمه دوم فرودین ماه سال 1395 به آرزویش رسید و شهد شهادت را نوشید و به نهضت سالار شهیدان لبیک گفت.

همسرش نیز آرزو شهادت برای خود و فرزندانش  دارد و با اهل بیت (ع) بیعت کرده است تا او و خانواده اش را در مسیر شهادت که غایت آرزویشان برسانند.

 

«طاهره شریفی» همسر شهید  با صبوری و بردباری روزگار پس از همسر را گذراند. برای دو فرزندش هم پدر و هم مادر شد اما لحظه ای از شهادت همسرش دلگیر نشد چون راهی که او برای خود و فرزندانش برگزیده است هم شهادت است.

با همسر شهید «حسین بواس» به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

 

توسل به ائمه چقدر به صبوری شما کمک می کند؟

بخش عمده آرامش پس از شهادت همین توسل به ائمه است. نه تنها خودم، خیلی از خانواده های شهدا اگر توسل نمی کردند و اعتقاد نداشتند، از پای در می آمدند، این اعتقادات ما است که به ما آرامش و صبوری می دهد.

 

هنگامی که فرزندانتان دلتنگی می کنند، چگونه آن ها را آرام می کنید؟

هنگام شهادت همسرم باردار بودم. پسر کوچکم اصلا پدر را ندید. ولی پسر بزرگم درباره شهید و شهادت کامل آگاه است. پدرش هنگامی که زنده بود با پسرم درباره این موضوع خیلی صحبت کرده است. از جایگاه و ارزشی که شهادت دارد برای او گفته و در ذهن او نیز جای افتاده است و می داند نهایت دست یافتن یک آرزو در این دنیا می تواند شهادت باشد.

خودم بعد از شهادت همسرم روزی نشده است که بر سر نماز برای خودم و فرزندانم از خداوند طلب شهادت نکنم. هنگامی که صحبت صحبت مردن پیش می آید، فرزندم می گوید خدا نکند که ما با مرگ بمیریم باید ما شهید شویم. عاقبت بخیری شهادت است.

پسر کوچیکم گاهی دلنتگی می کند که  چرا بابایی رفت و به او نیز توضیح می دهم که اگر پدر نمی رفت ممکن بود برای کشور چه اتفاق هایی می افتد. نمی توانم بگویم که پسرانم دلتنگی و بی قراری نمی کنند اما جایگاه شهید و شهادت را قبول دارند اما دلتنگی ها وجود دارد.

 

مهمترین خصوصیت اخلاقی شهید چه بود؟

مهمترین خصوصیت اخلاقی که باعث شد، شهید شوند اخلاص او بود این شعار نیست. در مدتی که با او زندگی کردم به لحاظ رفتاری های شخصی و رفتاری که با  اطرافیان داشتند، اخلاص را دیدم. کوچکترین و بزرگترین کارهایی که انجام می داد برای رضای خداوند بود.

اگر برای کسی کار خوبی انجام می داد، انتظار جبران نداشت. حتی اگر طرف مقابل بدی هم می کرد او ناراحت نبود، چون معتقد بود در راه رضای خدا کار را انجام داده است.

هیچ وقت از نماز اول وقت نمی گذشت. در بدترین شرایط و حتی در برف زیاد هم کنار جاده می زد و نماز می خواند و دوستانی انتخاب می کرد که مانند خود پایبند به نماز خواندن بودند.

برای شهید امر به معروف و نهی از منکر خیلی اهمیت داشت. نسبت به پیرامون خود بی تفاوت و بی دغدغه نبودند.

 

به نظر شما پیام شهید برای ما چیست؟

برای شهید اطاعت از ولایت دارای اهمیت بود معتقد بودند تا زمانی که پشت سر آقا باشیم عاقبت بخیر می شویم ولی اگر مسیر کج شود هیچ تضمینی برای عاقبت به خیری وجود ندارد.

به عنوان آخرین سئوال علاقه مندیم سخن شما را نسبت به مردم و مسئولین بشنویم.

مردم که کار خود را انجام می دهند نیاز به توصیه و سخن گفتن نیست. اما اگر کوتاهی هست از جانب مسئولین صورت می گیرد. مسئولین باید ولایت مدار باشند و به بیانات مقام معظم رهبری گوش فرا دهند تا از مشکلات عبور کنند.من هنگامی که برای خرید بیرون می روم می بینم که مردم با این شرایط سخت معیشتی پایبند نظام مانده اند خجالت زده می شوم.  مسئولین از سختی ها مردم ناآگاهی دارند.

 

 

 

کد خبر 1007781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha