مطالعات صنعت توریسم دریایی در سیستان و بلوچستان انجام می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیتهای صنعت توریسم دریایی در استان مطالعات صنعت توریسم دریایی و منابع آبی در استان در حال انجام است.

«علیرضا جلالزایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در حال حاضر نحوه استفاده از اراضی منابع و تاسیسات آبی برای راه‌اندازی و ایجاد مراکز تفریحی گردشگری و اقامتی در جوار منابع آبی استان  در دست بررسی است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد تاسیسات گردشگری در جوار  دریای آزاد مکران، دریاچه‌های هامون، سردریا، تالاب صورتی، تالاب هامون و جازموریان، لیپار، چاه نیمه ها، رودخانه های هیرمند، لادیز، سرباز، کهیر،چشمه های آب گرم ایجاد خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا از ظرفیت فوق‌العاده جوامع محلی و آب‌های سطحی  برای تقویت  صنعت توریسم و توسعه پایدار استان بهره برداری کنیم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: در این راستا تفاهم‌نامه ای  بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت نیرو منعقد شده که  به موجب آن  بررسی و مطالعات بنیادی و کاربردی صنعت توریسم گردشگری آب در استان انجام می شود.

 

جلالزایی افزود: ازاین طریق می توان به  تدوین نقشه راه و تعریف بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری،  برای جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد.

 

وی تصریح کرد: تثبیت جایگاه آب در توسعه گردشگری با رویکرد تنوع‌بخشی به بهره‌برداری از منابع و تأسیسات آبی، بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع آب و اراضی در اختیار دولت و  کمک به ایجاد زمینه‌های اشتغال و افزایش درآمد جوامع محلی از جمله اهدافی است که از طریق ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در تأسیسات منابع آبی در صدد تحقق پیدا می کند.

کد خبر 1007818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha