بارش برف و آماده باش همچنان نیروهای امدادی و راهداری

بارش برف در خراسان شمالی که بر اساس اعلام مسئولان ارتفاع آن در برخی نقاط به ۳۰ سانتی متر رسیده، سبب خوشحالی کشاورزان و البته سبب بروز برخی مشکلات شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بارش برف در خراسان شمالی که بر اساس اعلام مسئولان ارتفاع آن در برخی نقاط به 30 سانتی متر رسیده، سبب خوشحالی کشاورزان و البته سبب بروز برخی مشکلات شده است.

 

بارش برف که از روز گذشته آغاز شده سبب شد تا شماری از کوهنوردان گرفتار شوند و برخی مسافران هم در راه بمانند و در شبانه روز گذشته محور بسیاری از روستاها مسدود شد و محور اسدلی هم صبح امروز ساعاتی مسدود بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

 

امدادرسانی به 170 نفر گرفتار در برف 

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته 170 نفر که در برف و کولاک گرفتار بودند، امداد رسانی شدند.

 

«جواد نظری» اظهارداشت: در این مدت ۲۲ نفر گرفتار در برف و کولاک به وسیله امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

 

وی افزود: در مسیر شهرآباد شهرستان مانه و سملقان هم هشت نفر در برف و ‌کولاک گرفتار شده بودند که نجات یافتند.

 

وی گفت: ۱۰ نفر از کوهنوردان هم که در ارتفاعات شاه جهان مفقود شده بودند پس از چند ساعت تلاش، پیدا شده و نجات یافتند.

 

نظری اظهارداشت: تیم نجات هلال احمر شهرستان بجنورد هم سه نفر از در راه ماندگان که در محور جاده قدیم بدرانلو در برف و کولاک گرفتار شده بودند را نجات دادند.

 

وی گفت: یک چوپان هم که در منطقه عباس آباد اسفراین مفقود شده بود با همکاری اهالی و با تلاش یک تیم پنج نفره جمعیت هلال احمر، در حوالی روستای کلاته میرزا رحیم اسفراین پیدا شد.

 

امدادرسانی به 150 مسافر در راه مانده 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم گفت: امدادگران و نجاتگران شب پرحادثه ای داشتند و در این مدت بیش از ۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در قالب ۲۲ تیم در حوادث مختلف حضور داشتند.

 

«ابوالفضل محبان» اظهارداشت: امدادگران به ۱۵۰ نفر از مسافران در گردنه امین الله در مسیر بجنورد- آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد- اسفراین امداد رسانی کردند و ۱۴ نفر را نجات دادند.

 

وی افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر همچنان در آماده باش کامل قرار دارند و برای حضور در عملیات مختلف آماده هستند.

 

تردد در گردنه ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی هم گفت: بارش برف سبب شده تا تردد خودروها در گردنه های استان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر باشد.

 

«جعفر شهامت» اظهارداشت: رانندگان برای عبور از محورهای کوهستانی، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 

 

برف روبی بیش از پنج هزار کیلومتر جاده 

 

وی گفت: راهداران استان در شبانه‌روز گذشته پنج هزار و ۴۴۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی استان را برف‌روبی کردند که این کار همچنان ادامه دارد.

 

شهامت اظهار داشت: برای برف روبی و تامین ارتقای تردد در جاده های استان، دوهزار و ۴۴۸ تُن شن و نمک به مصرف رسیده است.

 

وی افزود: در عملیات برف روبی ۲۴ ساعت گذشته،  ۱۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری به کار گرفته شده و ۱۹۲ نفر راهدار در آن مشارکت داشتند.

 

شهامت درباره برف روبی در جاده های روستایی استان گفت: راهداران تاکنون نسبت به برف روبی و نمک پاشی راه های روستایی در ۳۵ محور شهرستان شیروان و ۲۴ محور شهرستان مانه و سملقان اقدام کرده اند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عملیات برف روبی در محورهای روستایی همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1007885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha