پروژه انتقال آب شرب میغان در نهبندان به بهره‌برداری رسید

پروژه انتقال آب شرب روستای میغان در شهرستان مرزی نهبندان به مناسبت ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با اعتبار ۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، پروژه انتقال آب آشامیدنی روستای میغان در شهرستان مرزی نهبندان امروز (۶ دی) با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

 

«احمد خیردوست» مدیر آب و فاضلاب شهرستان نهبندان در آیین افتتاح این پروژه با بیان اینکه این شهرستان با توجه به پراکندگی جمعیت و ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع است، گفت: شهرستان نهبندان ۱۷۲ باب مخزن، ۴۰ حلقه چاه، ۸۱ ایستگاه پمپاژ و ۲۰ هزار و ۵۰۰ مشترک آب دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب شرب مورد نیاز مردم روستاها از طریق ۱۲ مجتمع آبرسانی و ۱۸ تانکر تامین می‌شود، ادامه داد: مجتمع آبرسانی میغان از بزرگترین مجتمع‌های شهرستان است که ۱۵ روستا شامل ۹۰۰ مشترک را پوشش می‌دهد.

 

مدیر آب و فاضلاب نهبندان تصریح کرد: روستای میغان در انتهای خط انتقال این مجتمع آبرسانی قرار دارد و به همین دلیل در برخی فصول سال با مشکلات کمبود یا قطعی آب مواجه می‌شود لذا با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان پروژه انتقال آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و قنات میغان به طول ۱۲ کیلومتر احیا و بازسازی شد.

 

وی یکی از برنامه‌های اصلی را ساخت مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و اصلاح پنج کیلومتر شبکه انتقال آب در روستای میغان دانست و افزود: در همین راستا اسناد مناقصه آماده شده و اعتبار مورد نیاز ۲ میلیارد تومانی از محل شرکت آب و فاضلاب تامین می‌شود.

 

خیردوست یان کرد: همچنین بنیاد برکت برای تامین ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار قول مشارکت داده و عملیات اجرایی بعد از انتخاب پیمانکار آغاز خواهد شد.

 

گفتنی است، عملیات اجرایی پروژه انتقال آب آشامیدنی روستای میغان شامل هزار و ۲۰۰ متر خط انتفال و ۳۰۰ متر لایروبی قنات بوده که ۵۰۰ میلیون ریال سهم مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی است.

کد خبر 1007901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha