مراسم گرامیداشت و نشست های بصیرتی ۹ دی در استان کرمان برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ویژه برنامه های ۹ دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» به مدت یک دهه برگزار می شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین انجم شعاع شنبه (6 دی) در نشست خبری در خصوص اعلام برنامه های حماسه ماندگار 9 دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش گفت: امسال با توجه به اینکه از 9 تا 19 دی ماه چند برنامه و مناسبت مهم وجود دارد؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این دهه را به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت اعلام کرد و شعار محوری این دهه «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» است.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: 9 دی یکی از روزهای سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است زیرا بعد از انتخابات سال 88، عده ای به بهانه تقلب در انتخابات قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را داشتند و در این راستا هم ضدانقلاب داخلی و استکبار جهانی با آن ها همراه شدند که نظام جمهوری اسلامی را به نحوی از بین ببرند.

 

 

وی افزود: در 9 دی سال 88 مردم با حضور حماسی و بی نظیر خود در راهپیمایی، این توطئه دشمن را نقش بر آب کردند و توانستند با حضور خود این فتنه را از بین ببرند لذا حماسه 9 دی در تداوم و سرنوشت انقلاب تاثیرگذار و سرنوشت ساز بود.

 

 

 

انجم شعاع ادامه داد: همچنین 9 دی فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است زیرا عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه است و نظام جمهوری اسلامی با ولایت فقیه معنا پیدا می کند.

 

 

 

وی اظهار کرد: اهمیتی که ولایت فقیه در نظام اسلامی دارد، اهمیت زیادی است لذا همه باید تلاش کنیم که جایگاه و نقشی که ولایت فقیه در جامعه اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی دارد را به مردم و به ویژه به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اگر روزی جایگاه ولایت فقیه آسیب ببیند، قطعاً انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی آسیب خواهد دید، خاطر نشان کرد: همه باید قدر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را بدانیم زیرا آرزوی همه اولیا الهی و علمای بزرگ ما، بعد از دوران معصومین(ع) این بوده که نظام اسلامی بر جامعه حاکم شود.

 

 

وی ادامه داد: امروز به هر نحو که می توانیم باید به بالندگی این حکومت اسلامی و نظام ولایی کمک کنیم تا نظام و جمهوری اسلامی با اصل ولایت فقیه به سرمنزل مقصود برسد و به هدف نهایی نائل شود.

 

 

 

انجم شعاع افزود: اگر امروز شما یکسری مشکلات را در جامعه اسلامی مشاهده می کنید و آن چیزی که هدف جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بود که حکومت اسلامی به تمام معنا در جامعه پیاده شود اما الان یکسری مشکلات داریم و به اهدافی که می خواستیم نرسیدیم علت آن این است که ما مسئولین نظام جمهوری اسلامی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، مسائل بین المللی توجه نکردیم.

 

 

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی، سال ها می فرمایند «اقتصاد مقاومتی» و در زمینه مسائل سیاسی و بین المللی می فرمایند «هیچ زمان نباید به دشمن اعتماد کرد» و اگر فرمایشات مقام معظم رهبری صد در صد عمل می شد، مطمئن باشید خیلی از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد را نداشتیم.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: نظر مقام معظم رهبری این است که همه نگاهمان به ظرفیت داخلی باشد و ظرفیت داخلی را فعال کنیم و نگاهمان به نخبگان خودمان باشد و اگر این نگاه و تفکر در جامعه ما حاکم شود، خیلی از مشکلات را همین جوانان حل می کنند.

 

 

 

وی در ادامه گفت: خیلی از چیزهایی که الان از خارج وارد می کنیم و با تحریم ، ورود آن ممنوع می شود این جوانان خودشان می توانند این ها را بسازند و تولید کنند و مقام معظم رهبری فرمودند «رفع تحریم ها دست ما نیست اما خنثی سازی تحریم ها دست ما است» یعنی اگر به ظرفیت داخلی اتکا کنیم، همین جوانان می توانند خیلی از چیزهایی که الان تحریم هستیم و همین نخبگان این ها را خواهند ساخت و مشکلات را حل خواهند کرد.

 

 

انجم شعاع بیان کرد: طبیعتاً دشمنانی علیه آرمان های انقلاب اسلامی در جهان وجود دارد؛ یعنی وقتی می گوییم آرمان های جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی، قطعاً خیلی از کشورها با این آرمان ها موافق نیستند لذا این ها در صدد فتنه و توطئه برمی آیند تا مردم را با این فتنه ها علیه نظام جمهوری اسلامی بشورانند و به این نظام ضربه بزنند.

 

 

 

وی افزود: آن چیزی که می تواند کمک و نظام را بیمه کند، بحث بصیرت افزایی و روشنگری است؛ یعنی اینکه ما جایگاه ولایت فقیه، نظام اسلامی، اهداف و آرمان ها و آن عزتی که داریم را برای مردم تفهیم کنیم و مردم برای خودشان تجزیه و تحلیل داشته باشند و بتوانند مسائل سیاسی و بین المللی را تحلیل کنند، اگر خدایی نکرده توطئه و فتنه ای شود این مردم خودشان می توانند تشخیص دهند و به موقع حضور پیدا کرده و از نظام دفاع کنند.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کسی که بصیرت داشته باشد در فتنه ها و توطئه ها دچار اشتباه نمی شود و حق را از باطل جدا می کند و تشخیص می دهد، ادامه داد: 9 دی از این نظر فرصتی است که در بحث بصیرت افزایی، روشنگری و تببین مسائل مختلف کار کنیم که اگر خدایی نکرده یک زمان باز دچار فتنه شدیم بتوانیم از آن توطئه ها و فتنه ها سالم بیرون بیاییم.

 

 

 

وی گفت: ستاد گرامیداشت 9 دی در استان تشکیل و جلساتی برای برگزاری مراسم با توجه به شرایط کرونایی، برگزار شده تا بتوانیم با شرایط موجود تصمیم بگیریم و یکسری برنامه که می تواند به بحث بصیرت افزایی کمک کند را برگزار کنیم.

 

 

 

انجم شعاع با بیان اینکه مجموعاً 14 برنامه شاخص و مهم در دهه بصیرت و میثاق با ولایت در شهر کرمان و شهرستان ها اجرا خواهد شد، ادامه داد: تبلیغات و فضاسازی گسترده میدانی را با نصب بنر، پارچه و پرچم خواهیم داشت و همچنین استفاده از فضای رسانه ای و مجازی با پخش کلیپ ها، عکس نوشت و سایر برنامه ای که امکان برگزاری است، برای تببین واقعه 9 دی استفاده خواهیم کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه تهیه مطالب محتوایی انجام شده و برای خبرگزاری و سایت ها و ... ارسال می شود، اظهار کرد: برگزاری جشنواره «فرزندان ولایت» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آموزش و پرورش و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای کودکان و نوجونان در حال برگزاری است و تا 20 دی ماه این جشنواره ادامه دارد.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: برپایی ایستگاه های فرهنگی و هنری در 14 نقطه از شهر کرمان اجرا می شود و جشنواره «از حماسه تا حماسه» که یکی از موضوعات آن بحث ولایتمداری و 9 دی خواهد بود توسط دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می شود.

 

 

 

وی ادامه داد: برگزاری نشست تبیینی در فضای مجازی برای اساتید و دانشجویان توسط دانشگاه ها به صورت وبینار و برگزاری نشست تبیینی ثامن توسط سپاه و بسیج از دیگر برنامه ها است‌.

 

 

 

انجم شعاع افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه کارگران و واحد های تولیدی و مسابقه کتابخوانی با عنوان «راه بیداری» توسط اداره کار و تعاون اجرا می شود و همچنین برگزاری جشنواره ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان و  نشست بصیرتی جداگانه توسط حوزه علمیه کرمان و شورای هماهنگی اجرا می شود.

 

 

 

وی بیان کرد: نشست شورای هماهنگی با جمعیت محدود و با رعایت دستور العمل ها در روز 9 دی در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می شود و از یک سخنران کشوری در این نشست استفاده خواهد شد.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نشست های بصیرتی در همه شهرستان ها اجرا می شود، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این برنامه به بحث بصیرت افزایی و روشنگری دست پیدا کنیم.

 

 

 

وی در پایان گفت: برنامه غبارروبی قبور شهدا و تجدید میثاق با شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز 10 دی ماه با حضور اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیران مجمع نمایندگان برگزار می شود.

کد خبر 1007921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha