از انهدام باند بزرگ سرقت منزل تا دستگیری ۲۲ شرور در طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش در زاهدان

اخبار انتظامی سیستان و بلوچستان مورخه ۶ دیماه، از انهدام باند بزرگ سرقت منزل با ۳۵ فقره سرقت تا دستگیری ۲۲ شرور در طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش در زاهدان

انهدام باند بزرگ سرقت منزل با 35 فقره سرقت در زاهدان

 

۱۳نفر اعضای یک باند بزرگ سرقت منزل در شهرستان زاهدان و اعتراف آنها به 35 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سردار"احمد طاهری"  در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان با شیوه و شگردهایی مشابه، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد سارقان در گروه هاي 4  و 5 نفره با پوشش محلی و بلوچي، با استفاده از چند دستگاه خودروی پژو 405 و پژو پارس با پلاک های جعلي و مخدوش اقدام به  پرسه زنی در محلات مرفه نشین زاهدان کرده و منازل مسکونی مجلل و خالی از سکنه را شناسایی و در فرصتی مناسب با شگردی خاص اقدام به سرقت اموال با ارزش موجود در این منازل می کردند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ های موجود و انجام یک سری تحقیقات فنی یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و او را دستگیر کردند.
وی بیان داشت: با دستگیری این سارق، 12 نفر از همدستان وی نیز شناسایی و متهمان طی هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.
سردار طاهری اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه و منازل سارقان ضمن توقیف 5 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در این سرقت ها تعداد زیادی اموال مسروقه شامل زیور آلات طلا و  انواع وسایل  منزل به ارزش 10 میلیارد ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان و در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس به 35 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کردند.
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه اموال مسروقه کشف شده به مالباختگان مسترد ، متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سردار طاهری در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات امنیتی منازل در صورت مشاهده افراد و خودرو های مشکوک در مناطق مسکونی موضوع  را با تماس 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

 

بر خورد قاطعانه پلیس با مخلان امنیت عمومی / دستگیری 22 شرور در طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش در زاهدان

 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی از اجرای طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش و دستگیری 22 شرور مسلح در 48 ساعت گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری"  اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت عمومی و برخورد با افراد شرور و اوباشگر که در سطح شهرستان زاهدان، با اعمال خلاف و ناشایست باعث اخلال در آرامش و امنیت شهروندان می شدند، طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش به مدت 48 ساعت در سطح شهرستان زاهدان اجرا شد.
وی افزود: در راستای این طرح 22 شرور مسلح که دارای سوابق مجرمانه ای چون حمل سلاح گرم، قدرت نمایی با سلاح، راه اندازی نزاع دسته جمعی و ایجاد رعب و وحشت عمومی داشتند، شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در راستای این طرح و در جریان دستگیری این افراد شرور 12 قبضه سلاح گرم غیر مجاز، 79 عدد فشنگ جنگی  به همراه 33 قبضه سلاح سرد کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی  با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان نظم وامنیت عمومی خاطر نشان کرد: با اقدامات خوب و موثرمأموران انتظامی طی روزهای اخیر بیش از 150 قبضه سلاح گرم و غیر مجاز در عملیات های مختلف از مجرمان و قانون شکنان در نقاط مختلف استان کشف شده است.
سردار طاهری با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی از شهروندان، ریش سفیدان طوایف و به خصوص جوانان فهیم استان خواست در مقابله با جرایم و هر گونه قانون شکنی در سطح استان، نقش بیشتری را ایفا کنند و در این راه یاری رسان پلیس باشند.
 

 

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 4 فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.


سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم"  در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پاسگاه کچو این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی در محدوده روستای کمب شهرستان چابهار، به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار گارگاهی بود مشکوک شدند.
وی گفت: متهم 23 ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگير و به کلانتری منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به 4 فقره سرقت از اماکن خصوصی  در سطح شهرستان معترف شد.
سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی،از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف گازوئیل قاچاق در ايرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامي شهرستان ايرانشهر از توقیف کامیون نفتکش حامل 30 هزار ليتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

حسن کیخا در تشريح جزئيات اين خبر بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور " ایرانشهر- بزمان " به يک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
وي افزود: در بازرسي از خودروي توقيفي30هزار ليتر "گازوئیل" قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامي شهرستان ايرانشهر خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
وی در پايان بر عزم پلیس در برخورد قاطعانه با قاچاق کالا و سرمايه هاي ملي تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با شماره 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

 

کشف محموله باطری های مستعمل قاچاق در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف یک هزار 900 عدد باطری مستعمل خودرو قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.
 

حسن کیخا گفت: ماموران ایستگاه بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل ( ع ) بخش بزمان شهرستان ایرانشهر  روز گذشته  هنگام کنترل خودرو های عبوری در محور "ایرانشهر –بم" به یک دستگاه تریلی مشکوک و به آن دستور ایست دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن، یک هزار 900 عدد باطری خودرو مستعمل قاچاق را کشف کردند.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ارزش محوله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک 4 میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
وی قاچاق كالا را يكي از مهمترين عوامل ايجاد مشكلات اقتصادي در کشور دانست و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

 

دستگیری سارقان به عنف تلفن همراه در زابل

 

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری 2سارق به عنف تلفن همراه با 4 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "احمد ثمره حسینی"  در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی  سرقت به عنف تلفن همراه و لوازم شخصی یک شهروند در یکی از محلات حاشیه ای شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران دایره تجسس کلانتری 12 این فرماندهی قرارگرفت.
وی بیان داشت: با دریافت اظهارات مالباخته مشخص شد 2سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش جلوی این شهروند را گرفته و با تهدید چاقو تلفن همراه و  مقداری وجه نقد او را سرقت و از محل متواری شده اند.
سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: مأموران با دریافت مشخصات کلی از سارقان پس از چند روز کار اطلاعاتی و فنی، در نهایت یکی از سارقان را شناسایی و او را طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از خیابان های شهر زابل دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های فنی و علمی پلیس به 4 فقره سرقت تلفن همراه و سرقت وجه نقد با همدستی یکی از دوستان خود اعتراف کرد.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری دیگر همدست این سارق خاطر نشان کرد: هر 2 متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

دستگیری سارق سیم های برق ساختمان های در حال ساخت در چابهار

 

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت سیم های برق ساختمان های در حال ساخت این شهرستان می کرد، خبر داد.
حیدر علی کیخائی مقدم در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری 11 این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان امام خمینی(ره) این شهر، به یک نفر که در حال جابه جایی سیم های برق یکی از ساختمان های ئر حال ساخت بود مشکوک شدند.
وی گفت: متهم 34 ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگير شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجويي هاي تکمیلی پلیس به 5 فقره سرقت سیم های برق ساختمان های در حال ساخت دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.
سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای پليسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سريعاً با 110 تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

کد خبر 1007940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha