جلوگیری از مهاجرت عشایر فارس به شهرها با افزایش تولیدات عشایری

بهرامی گفت: افزایش تولیدات عشایری در استان فارس از مهاجرت عشایر به شهرها با هدف اشتغال جلوگیری می کند و موجب ایجاد توسعه و درآمد پایدار در جامعه عشایری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (شنبه 6 دی) در جلسه شورای عشایری فیروزآباد گفت: یکی از خدماتی که به گوچندگان از سوی دولت باید ارائه شود تامین آَب و زیرساخت ها برای اسکان اختیاری عشایر است.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: زندگی عشایری با وجود سادگی مورد توجه گردشگران قرار دارد و صنایع دستی متنوع این عشایر نیز به عنوان یک اصل مهم در اشتغال زایی عشایری باید با ایجاد کارگاه های صنایع دستی مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: افزایش تولیدات عشایری از مهاجرت عشایر به شهرها با هدف اشتغال جلوگیری می کند و موجب ایجاد توسعه و درآمد پایدار در جامعه عشایری خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: گردشگری عشایری و فروش صنایع دستی عشایر در بحران کرونا دستخوش رکود شده است و باید مورد توجه و حمایت مسئولان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر غنای زندگی عشایری در فیروزآباد عنوان کرد: 2 هزار و هفت خانوار در قالب طایفه های کشکولی کوچک، جبل انارویه و ... از ایل قشقایی در فیروزآباد زندگی می کنند.

«سید کمال علوی»، نیز در این جلسه با اشاره به ساده زیستی عشایر گفت: با نیازسنجی های انجام شده در فیروزآباد، اعتبارات لازم به تکمیل کارگاه های صنایع دستی و آبرسانی به سایت کانون «دهویه موصلو» اختصاص داده خواهد شد.

فرماندار فیروزآباد تاکید کرد: فرمانداری فیروزآباد و سایر سازمان های این شهرستان برای حمایت از عشایر سخت کوش که نقش موثری در اقتصاد و تولید کشور دارند تمام توان خود را به کار می بندند.

کد خبر 1008007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha