بیش از ۱۶ هزار خانواده آسیب پذیر از کرونا در طرح شهید سلیمانی حمایت شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی(قطع زنجیره کووید ۱۹) بیش از ۱۶ هزار خانواده آسیب پذیر حمایت شدند و بازدیدهای نظارتی در قالب این طرح در کل استان بیش از ۵۰ هزار مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(6 دی) در ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا  نقش تجمعات کوچک در شیوع را بیشتر از تجمعات بزرگ کنترل شده  دانست و با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان بافت در استان کرمان ناپایدار است؛ تأکید کرد: باید ببینیم منبع{انتشار بیماری} کجا است و نگاه جدی به این موضوع شود.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی(قطع زنجیره کووید 19) گفت: در بخش مراقبت های بهداشتی و درمانی در استان بیش از 243 هزار  و در رهگیری ها بیش از 27 هزار نفر پوشش دهی شدند.

 

 

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح بیش از 16 هزار خانواده آسیب پذیر نیز حمایت شدند و بازدیدهای نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی در کل استان بیش از 50 هزار مورد بوده است.


 

رشیدی نژاد ادامه داد: این اعداد، اعداد خوبی است و امیدواریم تعداد بستری و مرگ و میر در استان کم و مرگ و میر صفر شود و کل استان را زرد ببینیم.

 

 

محمدصادق بصیری، معاون استاندار کرمان هم با بیان اینکه در استان کرمان شهر قرمز نداریم اما وضعیت بافت ناپایدار است؛ از شهرهای انار، بردسیر، بم، رابر و راور که با جدیت و پیگیری از وضعیت نارنجی به زرد تغییر یافتند، قدردانی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه در کل کشور ۱۰۸ شهر نارنجی و ۳۴۰ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند؛ اظهار کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی در ایران یافت نشده اما اگر هم باشد رعایت دستورالعمل ها همان است که برای کووید19  تجویز شده است.

 

 

معاون استاندار کرمان ۵۱ درصد شیوع کرونا را مربوط به دورهمی خانوادگی دانست و با بیان اینکه شهرستان بافت از وضعیت قرمز خارج و مورد تقدیر ستادملی کرونا قرار گرفت؛ خاطرنشان کرد: مراسم تقویم چه ملی و یا مذهبی باید در قالب پروتکل ها بهداشتی باشد.

 



غلامرضا نویدی، مدیرکل بازرسی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۴۶ درصد جمعیت استان در وضعیت زرد و ۵۴ درصد در وضعیت نارنجی قرار دارد، گفت: باید تلاش کرد از این وضعیت خارج شد.

 

کد خبر 1008011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha