برترین‌های طرح «ایران قوی» کانون‌های مساجد جنوب فارس معرفی شدند

اخوت از معرفی کانون‌های برتر طرح ملی «ایران قوی» تا اول دی‌ماه خبر داد.

«محمدابراهیم اخوت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، گفت: طرح «ایران قوی» با ایجاد زمینه مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کند در تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام بر‌دارد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس اضافه کرد: این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری‌های نوین اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه چهار محور اصلی برای این طرح درنظر گرفته شده که اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا فعالیت می‌کنند، افزود: محورهای چهارگانه طرح عبارتست از: قرآن و سیره اهل‌بیت «علیهم‌السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی.

 

اخوت با تأکید بر اینکه اجرای طرح ملی ایران قوی در سال ۹۹ اقدامی ارزشمند در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که کانون‌های مساجد جنوب فارس در این عرصه نیز به خوبی وارد صحنه شده‌اند، تصریح کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی یکی از مهمترین هدف‌های ایجاد طرح ملی ایران قوی است.

 

وی با اشاره به برترین‌های طرح «ایران قوی» در کانون‌های مساجد جنوب فارس خاطر نشان کرد: به‌منظور حفظ سهم شهرستان‌های مختلف، امتیازات با چند الگوی مختلف طراحی و انتخاب شده که شامل برترین‌های شهرستانی و رقابت‌های موضوعی هستند.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد جنوب فارس با معرفی شهرستان‌ها و کانون‌های برتر جنوب فارس، اضافه کرد: طبق رتبه‌بندی طرح «ایران قوی» تا تاریخ اول دی‌ماه ۹۹ شهرستان‌های گراش، لارستان و خنج به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

 

وی ادامه داد: کانون‌ «شهدای لارستان» مقام نخست و کانون‌های «امام‌ رضا(ع)» و «ابن‌الرضا(ع)» شهرستان‌ گراش به ترتیب مقام‌های دوم و سوم برترین‌های کانونی را بدست آوردند.

 

اخوت در پایان به فعالیت کانون‌های مساجد جنوب فارس در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: تلاش بر این است برنامه‌ها و فعالیت‌ها متناسب با شرایط کرونایی انجام شود و بر این اساس سایر ظرفیت‌ها و کارکردهای مساجد و کانون‌ها نیز نمود بیشتری پیدا می‌کند.

کد خبر 1008063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha