۱۵هزار تن بذر بین کشاروزان شهرستان دهلران توزیع شد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵ هزار تن بذر مورد نیاز کشاورزان شهرستان تامین و توزیع شده است.

«علی غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران،  اظهار کرد:از این میزان بذر توزیع شده ۱۲ هزار و 400تن بذر گواهی شده و 3 هزار تن بذر مادر بوده است

 

وی گفت: سال گذشته کل بذر توزیع شده  مورد نیاز کشاورزان شهرستان دهلران  9 هزار تن بود ولی امسال تقاضا مصرف بذر بالا برای کشت بالا رفته است.

 

غلامی بیان کرد: در سال جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران به کشت گندم اختصاص یافته است که از این میزان 45هزار هکتار آبی و مابقی هم دیم هستند که پیش بینی می شود بیش از  200هزار تن گندم از سطح اراضی کشت شده برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران یادآور شد: سال گذشته 195هزار تن گندم در شهرستان دهلران تولید شده است که از این میزان 165هزار تن تحویل مراکز خرید داده شده و مابقی هم کشاورزان به عنوان بذر خود مصرفی استفاده کرده اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به اینکه 14عامل کار توزیع بذر در شهرستان بر عهده دارند، گفت: در بحث تامین بذر اصلاح شده برای کشاورزان شهرستان مشکلی وجود ندارد.

 

غلامی تصریح کرد: شهرستان دهلران دارای  ۱۰۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دهلران تولید می شود.

 

 وی خاطرنشان کرد: این شهرستان ۵۰ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی استان ایلام را به خود اختصاص داده که قطب تولید کشاورزی در استان شناخته می شود.

 

 

کد خبر 1008154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha