پزشکان خانواده ۱.۵ برابر ظرفیت خود فعالیت می کنند/ مراکز درمانی گلستان نیازمند ۱۰۰ پزشک خانواده دیگر

جعفری گفت: ۲۵۰ پزشک خانواده در گلستان فعالیت می کنند در صورتی که به یکصد پزشک خانواده دیگر نیاز است.

«ناهید جعفری» ظهر امروز (یکشنبه 7 دی) در حاشیه همایش کشوری تجلیل از پزشکان خانواده و تیم مراقبت سلامت که به صورت وبینار برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 250 پزشک خانواده در استان فعالیت می کنند در صورتی که به یکصد پزشک خانواده دیگر نیاز است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه باید 350 پزشک خانواده در استان فعالیت کنند، افزود: با وجود 250 پزشک خانواده، به پزشکان فشار زیادی وارد شده و یک و نیم برابر از ظرفیت خودشان استفاده می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، مردم کمتر به واحدهای ارائه خدمت مراجعه کرده اند و بار کاری پزشکان کمتر شده است و مردم روستا خیلی از خدمات شان را تلفنی ارائه دریافت می کنند.

 

جعفری در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از پزشکان خانواده و تیم مراقبت سلامت، اظهارداشت: در بین این افراد سه پزشک خانواده و یک ماما منتخب و تجلیل شدند.

 

وی، نحوه تعامل و همکاری بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دکتر کمانگری، مدیرکل بیمه سلامت گلستان قبل از کرونا و الان همکاری خوبی را با دانشگاه دارند و در بخش های دیگر هیچ مشکلی نداریم و همانند یک مجموعه فعالیت می کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حال حاضر با انتصاب مدیرعامل جدید تعامل و همکاری نیز بسیار بهتر شده است.

 

 

کد خبر 1008401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha