بانک اطلاعات جامع روحانیون کردستان تدوین می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: بانک اطلاعات جامع روحانیون استان کردستان باید با تشکیل کمیته‌های سه نفره از امامان جمعه، مدیران مرکز بزرگ و روسای تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با ائمه جمعه استان کردستان اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های سه نفره در شهرستان‌ها با عضویت امام جمعه، مدیر مرکز و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از روحانیون سطح استان شامل توان، ظرفیت، میزان تاثیرگذاری و تلاش و همچنین مشکلات آنان ضروری است تا براساس این داده‌ها خدمات بهتری به آنان ارائه کنیم.

 

وی با بیان اینکه رسیدگی به مساجد، علما و مسائل دینی باید اولویت ائمه جمعه استان باشد، افزود: ما نیز در حد توان و بضاعت حمایت خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد مبلغی به عنوان تنخواه به دفاتر امامان جمعه استان اختصاص دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: ارتقای وضعیت روحانیون از برنامه‌های در دست اقدام مرکز بزرگ است و در این راستا جلساتی هم برگزار شده و از ائمه جمعه استان انتظار داریم در جلسات آتی، مسائل مهم و نیاز استان مطرح شود.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: در رابطه با مسائل مالی و دغدغه روحانیون در این خصوص هم به عنوان یک مطالبه واقعی و به حق سامان دادن به وضعیت اقتصادی و معیشتی روحانیون و طلاب و در راس آن ائمه جمعه در اولویت کاری ما خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: قطعا توجه به رفع دغدغه‌های معیشتی جامعه و خاصتا روحانیون به عنوان یک مسئله مهم دغدغه اصلی بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف زمینه تحقق آن در کل کشور و استان فراهم شود.

 

امام جمعه سنندج نیز در این دیدار حرکت در مسیر سیره و دستورات پیامبر مکرم اسلام را مهم‌ترین رسالت خطیب نماز جمعه دانست و گفت: امامان جمعه و جماعت باید گذشت و بردباری داشته باشند و در مسائل ادبی و اخلاقی بر اساس آنچه پیامبر اسلام می‌فرماید، اهتمام ورزند.

 

ماموستا فایق رستمی با اعلام اینکه علما و روحانیون به عنوان منادیان فکری جامعه باید در مسیر روشنگری، آگاهی‌بخشی و تبیین درست مسائل دینی همواره در صحنه حضور داشته باشند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند، اضافه کرد: نماز جمعه دانشگاه پیامبر مکرم اسلام است و در این دانشگاه باید مسائل دینی و نیازهای جامعه با مسوولان مطرح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خطیب نماز جمعه باید منبر نماز جمعه را غنیمت بشمارد و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان مسائل و مشکلات مردم را با مسئولان در میان بگذارند.

کد خبر 1008409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha