افزایش تقاضای خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی گلستان/ افزایش ۷.۳ درصدی اهداکنندگان باراولی

بنی عقیل گفت: مراکز درمانی گلستان به گروه های خونی O مثبت، A مثبت، A منفی و AB مثبت نیاز بیشتری پیدا کردند.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در این شرایط نیاز ما به فرآورده های خونی افزایش پیدا کرده چراکه مردم برای حفظ سلامتی خود در خانه ها باقی می مانند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: نزدیک به چهار هزار بیمار در گلستان چشم انتظار ما هستند که با اهدای خون به روند درمانی آنها کمک کنیم.

 

بنی عقیل یادآور شد: مردم می توانند با حفظ پروتکل های بهداشتی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و همکاران ما موظف به حفظ سلامت آنها هستند لذا برای انتقال ویروس کرونا نگرانی نداشته باشند.

 

وی بیان کرد: گروه های  خونی O مثبت، A مثبت، A منفی و AB مثبت  در حال حاضر بیشترین میزان مصارف خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی استان به شمار می روند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان تأکید کرد: در 9 ماهه گذشته بیش از 50 هزار واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی منتقل شده است.

 

بنی عقیل خاطرنشان کرد: در حالی که امسال میزان مراجعات برای اهدای خون در سطح کشور نسبت به سال گذشته با کاهش هفت درصدی همراه بوده است این میزان در استان گلستان تنها 0.5 درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان بابیان اینکه 7.3 درصد از میزان اهداکنندگان خون باراولی افزایش یافته است، ابراز داشت: امسال میزان افرادی که برای نخستین بار خون اهدا کردند نسبت به کل اهداکنندگان به 13.3 درصد رسیده است.

 

بنی عقیل تأکید کرد: همچنین امسال مشارکت بانوان گلستانی برای اهدای خون افزایش یافته و در حال ثبت یک رکورد برای استان هستیم و براساس گزارش سازمان انتقال خون، استان گلستان در این شاخصه جزو چهار استان برتر کشور به شمار می رود.

 

وی گفت: شعار همیشگی ما این است که اهدای خون اهدای زندگی است و نیاز خون و فرآورده های خونی همیشگی است و باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

 

کد خبر 1008487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha