تنبیه خدا برای فتنه گران بسیار شدید و جدی است

آیت الله عابدینی گفت: تنبیه خدا برای فتنه‌گران بسیار شدید و جدی است چرا که خداوند تأکید کرده فتنه بسیار شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار پاسداران سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: خداوند متعال در عصر و نسل ما حرکت عزت و اقتدار مسلمانان را سرعت بخشیده است و وقتی چند دهه اخیر را بررسی می کنیم، شاهد تراکم موفقیت‌ها، پیروزی‌ها، اعتلاء و اقتدار مسلمانان هستیم.

 

نماینده ولی فقیه ادامه داد: در هفتم دی ماه سال 1357 در قزوین شرایط رعب و وحشت به وجود آمده بود و کسی به راحتی جرأت رفت و آمد در خیابان را نداشت و کسی که به خیابان می ‌آمد مشخص نبود سلامت به خانه بازگردد.

 

وی عنوان کرد: عزت و اقتدار امروز را مدیون تحمل سختی‌های آن دوران هستیم، به خاطر سختی‌ها و شکنجه‌هایی که دیدیم مسئولیت‌های امروزمان دو چندان است و باید با جدیت پای کار باشیم.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: امام علی(ع) فرمودند در زمان پیامبر(ص) کفار ناجوانمردی‌های بسیاری داشتند و آن مخالفت‌ها را اظهار می‌کردند اما در عصر ما کفار با لباس فتنه به میدان می‌آیند.

 

وی افزود: برخی تمام هستی خود را برای پیروزی انقلاب صرف کردند، برخی پس از پیروزی انقلاب راه خود را پیدا کردند اما عده ‌ای بودند که هیچگاه راه انقلاب را پیدا نکردند، گروه فتنه‌گران را تشکیل داده و با فتنه دنبال آسیب زدن هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در سوره عنکبوت می ‌فرماید آیا مردم گمان می‌کنند همان که گفتند ایمان آورده ‌ایم به حال خود رها می‌ شوند و در فتنه و آزمایش قرار نمی‌گیرند، اینگونه نیست و همه در محدوده فتنه قرار می ‌گیرند تا در عرصه آزمایش و فتنه صادقان از کاذبان مشخص شوند.

 

وی توضیح داد: وقتی فتنه ایجاد می‌ شود این نیست که فقط فتنه‌گران مورد خشم قرار می‌گیرند، آثار زیان ‌بار فتنه فقط دامن فتنه‌ گران را نمی‌گیرد بلکه دامن همه کسانی که در فتنه‌ها بی ‌تفاوتی می‌کنند، سکوت کرده و به وظیفه ایمانی خود عمل نمی‌کنند را هم می‌گیرد.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: خداوند فرموده از فتنه برحزر باشید چرا که آثار آن فقط دامن فتنه‌گران ستمگر را نمی‌گیرد و هر کسی که در برچیدن فتنه پای کار نباشد، دامن او را هم می‌گیرد و تنبیه خدا برای فتنه‌گران بسیار شدید و جدی است چرا که خداوند تأکید کرده فتنه بسیار شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل است.

 

وی افزود: ولایت و امامت ستون خیمه دین است و در فتنه‌ها ستون خیمه دین آسیب می‌ بیند، اموال به آتش کشیده می‌شود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد و یکی از اتفاقاتی که رخ می‌دهد، قتل است و به همین خاطر است که فتنه شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در حدیث مشهور فرموده وقتی فتنه‌ها به شما هجمه آورد و فضا فتنه آلود شد، راست و دروغ گم شد و حق و باطل معلوم نبود، باید خودتان را در پناه قرآن قرار دهید.

 

وی اضافه کرد: در پناه قرآن به معنای استخاره کردن نیست بلکه به این معناست که راه و مسیر درست را از قرآن بگیریم؛ همان گونه که قرآن می‌گوید امام حق را فراموش نکنید و زیر سیطره اجانب نروید.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: رسول خدا(ص) فرمود در میان کسانی که مدعی مودت و محبت اهل بیت(ع) هستند کسانی پیدا می‌شوند که درفتنه از دجال هم بدتر و خطرناک‌تر هستند، آنها نام ائمه اطهار(ع) را بر زبان دارند اما اهل فتنه هستند و امروز هم می‌بینیم برخی تمام معارفی که در وجود امام حسن (ع) بوده را کنار گذاشته‌اند و می‌گویند حضرت اهل مذاکره بود، آنها درک نمی ‌کنند که کار حضرت اتمام حجت بود اما آنها این را بهانه‌ای قرار می‌دهند تا فتنه‌های خود را توجیه کنند.

 

کد خبر 1008598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha