شبستان جدید امامزاده محمد هلال بن علی آماده بهره برداری است

حافظیان گفت: شبستان آیت الله عاملی امامزاده محمد هلال بن علی آران و بیدگل با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و زیربنای ۲۵۰۰ متر آماده بهره برداری است.

«مهدی حافظیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به عملیات عمرانی اجرایی شده در بقاع متبرکه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: کف فرش امامزاده «بی بی سکینه» سفید شهر به متراژ یک هزار و 200 متر مربع و با اعتبار 200 میلیون تومان از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری بوده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  آران و بیدگل آماده‌سازی گلزار شهدای «امامزاده صالح» روستای کاغذی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان دانست و ابراز داشت: در سال گذشته نیز در این زمینه در امامزادگان شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.


حافظیان شروع عملیات عمرانی فاز یک امامزادگان سکینه و عباس روستای علی آباد برابر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اعلام کرد و گفت: این پروژه نیز با اعتبار یک میلیارد تومان اجرایی شده است.


وی اتمام گلدسته ضلع غربی امامزاده «بی بی زینب» روستای یزد دل در قالب اتمام کاشی کاری حجره‌ها و سفیدکاری مقابر را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و افزود:  همچنین در سال جاری پارکینگ موتوری و آسفالت سرد امامزاده «قاسم» به متراژ هشت هزار متر مربع و با اعتبار 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.


حافظیان با بیان اینکه عملیات بازسازی شبستان امامزاده «قاسم» نیز در سال جاری آغاز شده است، ادامه داد: خیران در اجرای این پروژه همکاری ویژه‌ای داشتند به گونه‌ای که یکی الز خیران منطقه بیدگل در تاریخ 8/8/99 مبلغ 888 میلیون تومان به نیت امام رضا(ع) را برای این پروژه کمک کرده است.


وی در خصوص عملیات عمرانی در امامزاده «محمد هلال ابن علی» نیز گفت: سر درب ضلع شرقی این امامزاده با زیربنای دو هزار متر در حال اجرا است، سنگ کاری و کاشی کاری در این سردرب انجام می‌شود و در طبقه منفی یک این سردرب راه‌اندازی 60 چشمه سرویس بهداشتی نیز اجرایی می‌شود.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به راه‌اندازی شبستان آیت‌الله عاملی امامزاده «محمد هلال ابن علی» نیز ابراز داشت: این پروژه در نوع خود در کشور  بی نظیر است، در این شبستان انواع هنرهای اسلیمی اسلامی، معرق کاری، گچ بری، کاشی کاری و انواع طرح‌های برحسته را دارد.


وی با بیان اینکه عملیات عمرانی شبستان آیت‌الله عاملی امامزاده «محمد هلال ابن علی» از شش سال گذشته آغاز و دو ماه گذشته به اتمام رسیده است، افزود: برای بهره برداری از این پروژه 30 میلیارد تومان هزینه شده است و مساحت زیر بنای این شبستان نیز دو هزار و 500 متر مربع است.

کد خبر 1008695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha