وادادگان داخلی، کارچاق‌کن ستمگران هستند/ جدول جنایات غرب قابل جمع بندی نیست

آیت الله عبادی با بیان اینکه جدول جنایات غرب در این ۲۰۰ سال گذشته قابل جمع بندی نیست، گفت: متاسفانه عده ای واداده داخلی، کارچاق‌کن ستمگران هستند و دوست نادان بدتر از دشمن دانا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۸ دی) در آیین رونمایی و مراسم شعرخوانی اشعار برگزیده سوگواره استانی مشق دلدادگی که با موضوعات آیینی، عاشورایی، فاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: مسئله انسان شناسی خیلی مهم است و به هر مقام، ثروت و شهرتی برسیم اما خود را نشناسیم همه آن به هدر می رود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تفاوت انسان ها از نظر شهید مرتضی مطهری، افزود: انسان‌ها ۱۸۰ درجه با یکدیگر تفاوت دارند، یکجا در قرآن آمده است که انسان مسجود ملائکه و «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ » و «نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي» است اما در جایی دیگر  آمده که «قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ» و مرگ بر انسان بی ایمانی که از هر حیوانی پست تر است.

 

وی ادامه داد: هر کدام از این جایگاه ها به انتخاب خود انسان است و به تعبیری دیگر فلسفه خلقت انسان در عالم هستی این است که برخلاف سایر موجوادت، انتخاب به خود او واگذار شده است.

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: هر امری برای انسان پیش می آید به انتخاب او بازمی گردد و معنای حقیقی آزادی همین است، نه سوء استفاده هایی که انسان را به جبر و فساد می کشاند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اینگونه نیست که انسان بر سر دو راهی یا چند راهی مانده و مجبور به انتخاب شده است، افزود: شما میلیون‌ها راه را در هر مسئله جزئی و کلی در نظر بگیرید انسان مختار است؛ می خواهد حرف بزند، سکوت کند یا فریاد بزند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان در تمام لحظات عمر به اختیار خود می تواند به هر آنچه که می خواهد برسد چون اراده و عزم و اختیار دارد بنابراین اگر کسی شمربن ذی الجوشن و یا حضرت زینب (س) می شود به همانی که می خواهد می رسد و هیچ جبری در کار نیست، عنوان کرد: پیروزی در گرو غلبه ظاهری نیست، هر کسی به انسانیت خود توفیق یافت، پیروز است هر چند در زیر شمشیرها قطعه قطعه شود اما هر کسی خود را به دنیا فروخت او شکست خورده است هرچند اگر صاحب مقام و شهرت باشد.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه کربلا مسئله ای نیست که ما به سال ۶۱ هجری برگردیم بلکه کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلاست، ادامه داد: کربلا یک تاریخ نیست، یک جریان است یعنی پست‌ترین انسانها همواره در مقابل بهترین انسان ها قرار دارند؛ اکنون هم کربلاست ملاحظه می کنید با انسان ها در دنیا چه می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار استعمارگران این است که انسان ها، ارزش ها و فضایل را محو کنند چون برای آنها که می خواهند حیوان باشند مضرر است و باید موانع را از بین ببرند، گفت: جدول جنایات غرب در این ۲۰۰ سال گذشته قابل جمع بندی نیست و هر روز در سراسر دنیا به دنبال جنایت هستند و این یزیدهای زمان به هر کشوری قدم گذاشتند آنجا را ویران و ناامن کردند.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی در سال ۶۱ هجری جریان به گونه ای رقم می خورد که فرزندان پیامبر(ص) امنیت ندارند این به عنوان یک جریان ماندگار شده است، تصریح کرد: امروز نیز مسلمانان در هیچ کشوری امنیت ندارند و هر جایی نگاه کنید قضیه همین است.

 

آیت الله عبادی به اشغال بیش از ۷۰ سال فلسطین توسط صهیونیست ها اشاره کرد و افزود: گروه های داعشی دست پرورده امریکا و اسرائیل را به جان مسلمانان انداختند و اگر نبود حاج قاسم سلیمانی ها و تربیت شدگان این انقلاب خدا می داند اینها چه بلا و جنایت هایی بر سر مردم جهان در می آورند.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی سدی در مقابل تهاجم استعمارگران بدتر از مغول است، افزود: در جهت بیداری و بصیرت این مهم است که بدانید ما نیز اکنون در کربلا هستیم و هر روز به یک بهانه ای انسان ها خوب را در هر جای دنیا باشند، می کشند و هر جایی آدم سرکش و ابلهی است از او حمایت می کنند تا کشورها را بهم بریزند.

 

وی با اشاره به اینکه باید کسانی که خداوند به آنان استعداد بیان و قلم داده صحنه های میدانی را برای مردم مصور کنند، تصریح کرد: متاسفانه عده ای واداده داخلی، کارچاق‌کن ستمگران هستند و دوست نادان بدتر از دشمن دانا است.

 

آیت الله عبادی از هنرمندان خواست مسائل روز را برای مردم مجسم و مصور کنند، ادامه داد: دشمن در جهت تباهی و فساد جامعه اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نیست و ابتدا برنامه فاسد، بی‌تفاوت و بی‌غیرتی جامعه را دنبال می کند تا بعد آن را تصرف کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن تروریست هر روز به بهانه ای بزرگان و افراد شایسته جامعه را ترور می کنند، افزود: تروریست هایی که انسان های ابله را مجهز کرده و به جان و مال مردم می اندازند و کارشان همین است لذا باید اینها باید در جهت بصیرت نسل جوان مجسم و مصور شود.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر بصیرت باید ما هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکلاتی که داریم به خاطر عدم بصیرت است و همه ما موظف هستیم این همکاری را با جامعه برای ایجاد بنیانی مرصوص در مقابل دشمن داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1008704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha