دنیا زمانی ارزش دارد که انسان در آن خدا را جستجو کند

آیت‌الله تحریری گفت: دنیا زمانی ارزش دارد که انسان در آن خدا را جستجو کند، در جامعه اسلامی همه مردم باید به سوی بندگی الهی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمدباقر تحریری» امروز در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه معیر برگزار شد در قالب فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: اولیاء الهی همواره هدف خلقت انسان و شیوه حرکت به سوی آن را برای او بیان کردند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه خداوند خلقت انسان را بر اساس حکمت قرار داده است، عنوان کرد: قرآن کریم روش‌های حکیمانه زندگی و رسیدن به کمال را برای انسان بیان می‌‌کند، زیرا خداوند متعال دوست دارد که بندگان او به اندازه صفات وجودی خودش رشد و کمال پیدا کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: انسان مومن و عامل به دستورات الهی در دنیا از نقص به سوی کمال حرکت دارد، انسان باید در دنیا زندگی کرده از آنچه خداوند خلق کرده بهره‌برداری کند اما حد و حدود خود را نگه‌دارد.

وی با بیان اینکه یکی از حدود رسیدن به کمال داشتن قناعت است، اظهار کرد: انسان در دنیا تمایلاتی دارد که باید آنها را در جهت رسیدن به کمال یعنی بندگی خداوند متعال سوق دهد، قدرت، ثروت یا هر وسیله دیگر انسان باید در مسیر بندگی الهی باشد.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه جامعه اسلامی با مدیریت الهی اداره می‌شود، ابراز کرد: در جامعه اسلامی قناعت ارزش و اهمیت زیادی دارد، به عنوان مثال مدیر جامعه اسلامی از این جایگاه برای رسیدن به اهداف فردی و اجتماعی در مسیر بندگی الهی استفاده می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه از ویژگی‌های بسیار مهم پیامبران بندگی آنها بود، عنوان کرد: همه فعالیت‌های انسان باید در راستای بندگی خداوند متعال باشد، بندگی خداوند هدف اصلی پیامبران از راهنمایی مردم به سوی دین بود.

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی در زندگی فردی و اجتماعی اهل قناعت هستند، گفت: تکامل انسان در مسیر ایمان و بندگی خداوند قرار دارد، اگر در اسلام به قناعت توصیه می‌شود برای در این مسیر قرار گرفتن است و مقصود از قناعت این نیست که شخص در مسیر پیشرفت مادی قرار نگیرد.

آیت‌الله تحریری در پایان با بیان اینکه دنیا زمانی ارزش دارد که انسان در آن خدا را جستجو کند، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی همه مردم باید به سوی بندگی الهی حرکت کنند، انقلاب اسلامی در راستای همین هدف انجام شد، مردم کشور ما از علما و انقلاب رویگردان نیستند بلکه از کسانی رویگردان هستند که با دشمنان همراهی می‌کنند.

 

کد خبر 1008709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha