روند صعودی ازدواج و طلاق در خراسان جنوبی

مهرآور از ثبت چهار هزار و ۱۳۳ واقعه ازدواج در ۹ ماهه امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین در ۷ ماهه اول امسال ۸۱۶ واقعه طلاق ثبت شده است که نشان از رشد ۷.۲ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا مهرآور» امروز (۸ دی) در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته ثبت و احوال اظهار کرد: در 9 ماهه اول امسال 11 هزار و 288 واقعه ولادت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه از میزان ولادت ثبت شده هفت هزار و 587 واقعه شهری و سه هزار و 700 واقعه در مناطق روستایی بوده است، افزود: در این مدت پنج هزار و 386 واقعه ولادت دختر و پنج هزار و 901 واقعه ولادت پسر ثبت شده است.

 

وی با اشاره به میزان رخ داد ازدواج در کشور بیان کرد: در سال گذشته 6.4 واقعه به ازای هر هزار نفر از جمعیت ایرانی ساکن رخ داده است که میزان رخ داد ازدواج در خراسان جنوبی 7.3 بوده است.

 

وی اضافه کرد: میزان رخداد ازدواج استان در سال گذشته  7.3 در هزار نفر جمعیت و میزان طلاق نیز 1.7 در هزار نفر جمعیت در بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت چهار هزار و 133 واقعه ازدواج در 9 ماهه اول سال 99 خبر داد و افزود: درصد ازدواج به طلاق استان 5.1 درصد است، همچنین در این مدت 816 واقعه طلاق نیز رخ داده است.

 

مهرآور با بیان اینکه در هفت ماهه سال گذشته 761 واقعه طلاق در استان رخ داده است، گفت: این رقم در هفت ماهه نخست امسال 816 نفر بوده که نشان از رشد 7.2 درصدی دارد، از این میزان 175 طلاق روستایی و 641 طلاق شهری بوده است.

 

وی تعداد ازدواج های رخ داده در برابر هر یک واقعه طلاق رخ داده را در هفت ماهه نخست امسال 5.1 درصد عنوان و تصریح کرد: شاهد افزایش واقعه ازدواج نسبت به طلاق در خراسان جنوبی هستیم.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به میانگین سن ازدواج رخ داده مردان در هفت ماهه نخست امسال گفت: این میانگین در استان 27 سال برای مردان و برای بانوان 22.2 است.

 

مهرآور عنوان کرد: از مجموع طلاق‌های صورت گرفته در استان 198 نفر در گروه سنی 30 تا 34 ساله با 24.3 درصد، 194 نفر در گروه سنی 25 تا 29 ساله با 23.8 درصد، 120 نفر در گروه سنی 35 تا 39 سال معادل 14.7 درصد و 108 نفر با 13.2 درصد مربوط به گروه سنی 20 تا 24 سال ثبت شده است.

 

وی تصریح کرد: بیشترین طلاق در این استان بین زوج‌ های همسان بوده و ۴۶.۶ درصد طلاق‌ها مربوط به زندگی مشترک کمتر از پنج سال است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه امید به زندگی در بدو تولد معرف متوسط سال هایی است که یک نوزاد زنده به دنیا آمده عمر خواهد کرد به شرط اینکه احتمال مرگ او برای سال های آینده زندگی مانند انسان های زمان حال باشد، افزود: امید به زندگی مردان در استان  70.8 سال و زنان 73.9 است که نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

 

وی بیشترین فراوانی نام ها در گروه پسران را ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، حسین و علی در سال 98  عنوان کرد و گفت: امسال نام های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته اند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، زهرا و حلما بیشترین فراوانی نام ها در گروه دختران را در دو سال گذشته را به خود اختصاص داده اند.

 

مهرآور در ادامه از صدور 483 هزار و 177 فقره کارت هوشمند از ابتدای طرح در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: خراسان جنوبی در این مورد در رتبه ششم کشوری قرار دارد.

 

مهرآور در پایان از صدور 352 هزار و 605 فقره شناسنامه مکانیزیه بالای 15 سال از ابتدای طرح در استان خبر داد و افزود: تاکنون 235 هزار و 770 نفر در استان هیچ اقدامی برای دریافت شناسنامه نداشته اند که خواستاریم با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، هم استانی های عزیز هرچه زوتر برای دریافت شناسنامه اقدام کنند.

 

 

 

کد خبر 1008773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha