از تهیه جهیزیه برای نوعروسان تا توزیع گوشت میان محرومان در کانون فرهنگی هنری «الزهرا(س)»

سیدی با اشاره به کمک‌های مومنانه کانون فرهنگی هنری «الزهرا(س)»، گفت: توزیع ۱۰ مرحله بسته‌های معیشتی در قالب طرح ملی «راهکار ۱ و ۲»، تهیه ۱۱ مورد جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت و توزیع گوشت میان محرومان ویژه فاطمیه ازجمله این کمک‌ها است.

«سیدهاشم سیدی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری «الزهراء(س)»، اظهار کرد: این کانون سال گذشته در نخستین دورره طرح ملی «فهما» فعالیت های متعددی داشت امسال هم به علت شیوع کرونا فعالیت ها را عرصه های مختلف مقابله با این ویروس و آسیب های آن تمرکز داده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «الزهرا(س)» (در جوار مسجد رحمانیه اردبیل) ادامه داد: در این راستا تا کنون و در قالب طرح ملی «راهکار1 و 2» 10 مرحله کمک های مومنانه بین محرومان توزیع و 11 مورد جهیزیه برای نوعروسان کم بضاعت با همکاری بچه های مسجد و خیران تهیه شده است.

 

وی ادامه داد: تهیه و توزیع 10 هزار ماسک و 313 بسته بهداشتی میان خانواده های نیازمند، تجلیل از خانواده معظم ایثارگران و شهدا در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» و توزیع 55 بسته گوشت قربانی همراه با بسته های رایگان نان با همکاری موسسه و کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» ویژه ایام فاطمیه از دیگر اقدامات اعضا و فعالان این کانون است.

 

سیدی درباره ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری «الزهرا(س)» برای نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم، گفت: اجرای پویش مجازی ختم قرآن و اهدای ثواب آن به روح شهید سپهبد سلیمانی و برگزاری مراسم یادبود با همکاری هیئت امناء و پایگاه بسیج مسجد «رحمانیه» برای این ایام پیش بینی شده است.

 

وی درباره دلایل برتر شدن این کانون در نخستین رویداد ملی فهما و در بخش غنی سازی اوقات فراغت، ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری «الزهراء(س)»، 975 عضو دارد که نزدیک به نیمی از آنها به عنوان نیروهای نوجوان و پای کار، در برنامه های کانون فعال هستند.

 

سیدی اضافه کرد: ما برای این اعضاء کلاس های آموزشی در رشته های متنوع علمی، عبادی، کارآفرینی و ورزشی و ... برگزار کردیم که خروجی های خوبی همچون تولید زعفران و قارچ داشت و همین مسئله به غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد در تابستان 98 بسیار کمک کرد و بر این اساس ما موفق به رتبه برتر در رویداد ملی فهما شدیم. چنان که در همان تابستان 400 عضو جدید را جذب کردیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال و علی رغم شرایط کرونایی کشور و محدودیت های ناشی از آن، نیز ما در طرح ملی «ایران قوی» حضوری فعال داریم.

 

کد خبر 1008820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha