میزان ابتلا به کرونا  دراستان سمنان کاهش‌یافته است

دانایی با اشاره به اینکه همراهی مردم و مسئولان و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت در استان سمنان سبب شده که در حال حاضر هیچ شهر قرمزی دراین استان نداشته باشیم گفت: میزان ابتلا به کرونا کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« نوید دانایی» در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی استان سمنان، با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، عنوان کرد: از ابتدای ماه جاری و همزمان با سراسر کشور مرحله اجرایی این طرح ملی با رویکرد خود که همان خانواده و محله محور بودن آن است، آغاز شده و اقدامات مهمی در حال اجرا است که امیدواریم با کمک آحاد مردم به اهداف این طرح که همان پیشگیری، مقابله و مدیریت بیماری کرونا است، دست یابیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی مبتلایان به کرونا را از مهم‌ترین مؤلفه‌های موردتوجه در کنترل و مهار کرونا عنوان کردوافزود: این موضوع در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی بیان کرد: همراهی مردم و مسئولان و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت در استان سمنان خوشبختانه سبب شده است که در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در استان نداشته باشیم و میزان ابتلا به کرونا کاهش‌یافته است.

 

دانایی با تأکید براینکه این همراهی و همکاری‌ها بین مردم و مسئولان باید همچنان ادامه داشته باشد ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغیه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا باید در دستور کار همگان باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با یادآوری اینکه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی در استان سمنان از همان ابتدا به‌صورت محله محور اجرا شده است و خوشبختانه نتایج و بازخوردهای مثبتی نیز داشته است خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی دنبال می‌شود؛ شناسایی افراد مبتلا به کرونا و یا همان بیماریابی و سپس قرنطینه کردن افراد است.

 

وی تصریح کرد: تعیین ناظرین استانی و شهرستانی درخصوص بررسی چگونگی اجرایی مراحل مختلف این طرح و همچنین تشکیل تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی بر مبنای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح بزرگ بوده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز در این جلسه گفت: مشارکت مردم، بسیج و کادر درمانی در استان سمنان برای مقابله با کرونا تاکنون مثبت بوده است و این رویه باید همچنان ادامه یابد.

 

«فاطمه منصوری»  آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی استان سمنان را برای اجرای طرح مقابله با کرونا اعلام کرد و گفت: امیدواریم روند نزولی ابتلا به کرونا در استان سمنان همچنان ادامه یابد و هر چه زودتر شرایط  در حالت عادی قرار بگیرد.

کد خبر 1008851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha