ثبت اسامی مجرمان حرفه ای در سامانه « ساما» استان البرز اجرا می شود

فاضلی هریکندی با اشاره به پیشگیری از وقوع جرم گفت: اسامی مجرمان حرفه ای در سامانه « ساما» استان البرز ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حسین فاضلی هریکندی» طی نشستی که دوشنبه 8 دی با محوریت کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، فرماندهی انتظامی و مدیرکل اطلاعات و مدیرکل زندان ها همچنین معاون استاندار البرز تشکیل شد گفت: اسامی مجرمان حرفه ای در سامانه « ساما» استان البرز با هدف کنترل مجرمان سابقه دار ثبت می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: یکی از مأموریت های قوه قضائیه برمبنای براساس بند 5 اصل 156 قانون اساسی است که زمینه پیشگیری از وقوع جرم است.

 

وی ادامه داد: تکمیل و ثبت اطلاعات مجرمان حرفه ای و سابقه دار در سامانه ساما زمینه پایش و کنترل جرائم خاص را فراهم می کند.

 

فاضلی هریکندی بیان کرد: برنامه هایی که در قالب قرارگاه مقابله با جرائم خاص مورد توجه قرار گرفته است زمینه پیشگیری و یا تکرار جرائم را برای مجرمان سابقه دار ایجاد می کند.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: بهره مندی از اطلاعات جامع همچنین سوابق متهمان می واند در جریان عملکرد فعالیت قرارگاه مقابله با جرائم خاص موثر تلقی شود میزان پایش و رصد مجرمان را فراهم نماید.

 

 

کد خبر 1008887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha