برنامه های صدا و سیمای خراسان رضوی به مناسبت دهه بصیرت اعلام شد

ویژه برنامه های دهه بصیرت و میثاق با ولایت و همچنین سالگرد سردار دلها شهید سلیمانی در شبکه های استانی صدا و سیمای خراسان رضوی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، با عنایت به مناسبتهای پیش رو و همزمانی مناسبتهای سالگرد ترور سپهبد شهید سلیمانی، چهلم شهید فخری زاده، دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، کشف حجاب توسط رضاخان و قیام خونین امت شهیدپرور قم این مرکز برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است که اهم این برنامه ها عبارتست از برنامه تلویزیونی "سرباز وطن "در قالب ۷ برنامه ی ۶۰ دقیقه ای ویک برنامه ی ۱۲۰ دقیقه ای پخش خواهد شد، این برنامه ها با هدف معرفی ابعاد شخصیت دینی وانقلابی همچنین خدمات دفاعی فرامرزی شهیدحاج قاسم سلیمانی به تهیه کنندگی عباس غلام پور و کارگردانی رضا سالار تولید و پخش می شود.

 

همچنین خدمات دفاعی فرامرزی شهیدحاج قاسم سلیمانی در برنامه های ترکیبی چون شب شرقی، صبح خراسانی و اشاره بصورت ویژه پرداخته می شود. مستند های "دیده بان" کارهای هنری با شن وانعکاس روایت گونه ای از طرح بهداشتی ودرمانی به نام شهید سردار سلیمانی در محو و مقابله با ویروس کرونا ازجمله سایر ویژه برنامه هایی است که با موضوع شهید سپهبد سلیمانی بدان پرداخته خواهد شد.

 

انیمیشن (خط سرخ ) که به مدت ۵ دقیقه هنرمندانه تلفیقی از واقعه عاشورا و شور معنوی آن در هشت سال دفاع مقدس را نشان میدهد همچنین در این ایام توجه کافی و اختصاص بخش هایی از مجموعه برنامه های صبح خراسانی ،شب شرقی و تا آسمان و بهره گیری از منابع تامینی به مناسبت ۹ دی ماه با موضوع بصیرت ومیثاق امت با ولایت، پخش مستند ها فاتح بیجی، عملیات رمز حاج قاسم ، ژنرال ،سرود سرو ،نول الزهرا، روز وصل، مکتب شهید سلیمانی ، یک روز جمعه ،تقاطع استقلال وباز خوانی اجتماعی وتاریخی روز ۹ دی ماه با پخش بیش از ۱۰۰کلیپ های تصویری وآواها و نواهای انقلابی وسرودهای آیینی شده است همچنین فیلم های سینمایی ابابیل ،روشن ،به وقت شام و تنگه ی ابو غریب به نمایش در خواهد آمد.

 

صدای خراسان رضوی؛ برنامه رادیویی"سردار دلها" به مدت ۲۰ دقیقه در روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد، "قرار انقلاب" با هدف تبیین ابعاد شخصیتی وتلاش های جهادی شهید سلیمانی و نقش بصیرت دینی در امنیت اجتماعی وسیاسی در دو قسمت ۳۰ دقیقه ای "همکلاسی سلام" در ۳ قسمت ۱۰ دقیقه ای، "دور تند" در ۳ قسمت ده دقیقه ای، "هیچ جا خونه نمیشه"در ۴ قسمت ده دقیقه ای با موضوع بیان نکته هایی اخلاقی از زندگی سردارسلیمانی پخش می شود.

 

مستند رادیویی از زندگی از تولد تا شهادت سردارسلیمانی بنام "سرباز وطن" در یک قسمت۲۵ دقیقه ای و نمایش رادیویی "زینب" بامدت ۳۰ دقیقه در خصوص ولایت پذیری سردارسلیمانی ، "رادیوبا طعم قصه" در یک برنامه ۳۰دقیقه ای در تلاش برای ایجاد فرصت باز خوانی روایات واندیشه های سردار دل ها، برنامه رادیویی "نفوذ پنهان"در یک قسمت ۳۰ دقیقه ای با موضوع تبیین ابعاد جنگ نرم، برنامه رادیویی "موج بیداری " در ۵ قسمت۱۰ دقیقه ای با موضوع پیوند ناگسستنی میان امت وولایت و نقش سردارسلیمانی در بسیج پخش خواهد شد.

 

برنامه رادیویی "سرمشق"در سه قسمت ۵دقیقه ای پیرامون بیان فرمایشات ورهنمودهای مقام معظم رهبری در سا ل ۱۳۸۸، برنامه رادیویی "شباهنگام" در دو قسمت ۵۰دقیقه ای با موضوع نقش نخبگان سیاسی ودینی در بصیرت افزایی اجتماعی و نقش سردارسلیمانی در تحولات منطقه را برای پخش در این ایام درنظر گرفته است. همچنین برنامه زنده شب های فاطمی در قالب ۷ برنامه ۵۰ دقیقه ای هم از دیپر برنامه هایی است که تولید وپخش خواهد شد.

 

رادیوزیارت نیز برای دهه بصیرت و ایام سالگرد شهید سلیمانی برنامه های زیر را تدارک دیده است، قهرمان مقاومت" عنوان ویژه برنامه با ساختار ترکیبی نمایشی در طبقه طبقه ب و با مدّت هر برنامه ۴۰دقیقه در ۱۴ قسمت از تاریخ ۶ دی ماه ساعت ۱۲:۰۵ تا ۱۲:۴۵ دقیقه پخش می شود.

 

این برنامه توسط امیرحسن روحانی تهیه می شود. واحد گرافیک نیز برای این ایام بالغ بر ۲۰۰ عکس جهت استفاده در فضای مجازی شبکه و رادیونما طراحی و تولید نموده است. همچنین رادیوزیارت برای ایام دهه بصیرت برنامه های مستند "آذرخش انقلاب" بمدت ۲۰ دقیقه، "قیام ۱۹ دی" ، "ققنوس" بمدت ۲۰ دقیقه، "سردار دلها" بمدت ۱۵ دقیقه، "سردار اسمانی" ، "مکتب سلیمانی" بمدت ۱۰ دقیقه، ، "هجوم به تهاجم" بمدت ۱۰ دقیقه، و۵ قسمت نمایش هریک بمدت ۳۰ دقیقه، وسه قسمت سخنرانی سردار بمدت ۲۵ دقیقه، را بصورت تامینی پخش خواهد کرد.

 

رادیو دری خراسان رضوی نیز برنامه های متنوع و جذابی را برای پخش در این ایام تدارک دیده که اهم آن عبارتست از ویژه برنامه "حماسه ماندگار" به مدت ۲۰ دقیقه (بازخوانی پرونده فتنه ۸۸ و تبیین اهمیت اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی و رهبری جامعه برای خنثی سازی فتنه ها و توطئه دشمنان)، "گزارش ویژه" دوبرنامه ۱۰ دقیقه ای (بررسی اهداف و ابعاد جنایت امریکا در ترور شهید سلیمانی و تحلیل و بررسی بصیرت سیاسی مردم ایران در حماسه ۹ دی و تأثیر آن در خنثی سازی توطئه استکبار جهانی و حفظ و تقویت نظام اسلامی) که پخش می شود.

 

"همراه با خورشید" به مدت ۵ دقیقه (بازخوانی و پخش فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حماسه نهم دی و اهمیت برخورداری از بصیرت در عرصه های سیاسی و اجتماعی)، برنامه قرآنی "در وادی نور" ( بررسی بصیرت از دیدگاه آیات قرآنی با صحبت های کارشناس مذهبی در یک قسمت ۱۰ دقیقه ای )، "زنده باد زندگی" در دو قسمت۱۰ دقیقه ای ( تبیین جایگاه بصیرت و آگاهی در خانواده و بررسی زندگی و سلوک شهید سلیمانی و الگوی رفتاری ایشان در خانواده در نقش همسر و پدر) ، "روی موج جوانی" ۲ برنامه ۱۵ دقیقه ای (معرفی شهید قاسم سلیمانی و سیره مدیریتی و مبارزاتی ایشان به عنوان یک الگو برای نسل جوان ، خوانش وصیتنامه شهید سلیمانی، پرداختن به موضوع جوانان و ضرورت بصیرت افزایی و معرفت بخشی در بین نسل جوان) از دیگر برنامه ها است.

 

انعکاس" ۲ برنامه به مدت ۱۵ دقیقه ( بررسی نقش آگاهی و بصیرت در دشمن شناسی در جامعه افغانستان و بازتاب شهادت سردار سلیمانی در سطح منطقه به ویژه افغانستان و تاثیر آن بر صلح و ثبات منطقه ای)، ویژه برنامه "علمدار" به مدت ۲۰ دقیقه ( بررسی جایگاه شهید سلیمانی نزد ملت افغانستان و مرور خاطرات این شهید از زبان همرزمان و خانواده های شهدای افغانستانی مدافع حرم) ، ویژه برنامه "فتح القلوب" به مدت ۱۵ دقیقه و ویژه برنامه "روایت آفتاب" به مدت ۱۵ دقیقه (بررسی ابعاد شخصیتی و سیره شهید سلیمانی) پخش خواهد شد.

 

برنامه "دخالت بی پایان" به مدت ۱۵ دقیقه ( بررسی بی نتیجه بودن دخالت های امریکا در عرصه های سیاسی و فرهنگی و روی آوردن به ترور و حذف فیزیکی)، برنامه "انیس تنهایی" به مدت ۵ دقیقه (معرفی کتاب با موضوع شهید سلیمانی و خوانش بخشی از کتاب ها در بخش کتاب صوتی "کافه صبح" در۱۰ دقیقه( معرفی بنیاد شهید سلیمانی و فعالیت های این بنیاد و آشنایی با وب سایت این مجموعه در آیتم نگاهی به سایت ها)، و "نمایش هفته" به مدت ۳۰ دقیقه (برداشتی غیر مستقیم و برگرفته از خاطرات شهید سلیمانی در قالب نمایش) برای پخش درنظر گرفته شده است.

 

واحد خبر خراسان رضوی گزارشهای خبری ذیل را برای این ایام پیش بینی کرده است، مکتب سلیمانی ( و رحما بینهم... گروههای مواسات و همدلی)، از حرم تا حرم( ویژه همرزمان سردار شهید در مشهد)، آخرین زیارت (تشییع سردار در مشهد)، حماسه تا حماسه (از انتخابات تا ۹ دی)، شور و شعور در خیابان امام رضا ( تشییع سردار و راهپیمایی ۹ دی)، شهید سلیمانی مظهر اقتدار، بصیرت یعنی محبوبیت شهید سلیمانی(قدرشناسی ملت)، فرزندان سلیمانی (ارتباط عاطفی شهید سلیمانی با فرزندان شهدای مدافع حرم و تاثیر زیاد این ارتباط در روحیه آنها) می باشد.

 

تولیدات فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی ویژه دهه بصیرت نیز عبارتند از تولید و انتشار بیش از ۱۰۰متن، خبر و گزارش - تولید ۴ ویدیو با عنوان های: "پدری که دخترش را در میان داعش جاگذاشت"، "خانه امن" ، "مالک اشتر دوران" و همچنین کلیپ دیگری ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی ، تولید ۱۴ عکس نوشت ، پوستر و استوری، ۴ اینفوگرافی، بازتولید کلیپ های مناسبتی از تولیدات موجود در آرشیو مرکز، ۳ پادکست، بارگزاری تولیدات ویژه در سایت مرکز و نیز توزیع و پخش گسترده آنها در فضای مجازی و سیمای استانی انجام می شود.

کد خبر 1008901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha