فیلم مستند «الرحلة الأخیرة» روایتی از شهادت سردار«سلیمانی» و «المهندس»

شبکه ماهواره ای العهد عراق فیلم مستند «الرحله الأخیره» را درباره شهادت «سردار قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شبکه ماهواره ای العهد عراق متعلق به  عصائب اهل الحق یکی از گروه های مقاومت اسلامی در عراق یک فیلم مستندی را با عنوان «الرحلة الأخیرة»(سفر آخر) درباره شهید «سردار قاسم سلیمانی» و شهید«ابومهدی المهندس» معاون رئیس حشد شعبی پخش کرد.

 

این فیلم مستند که در دو بخش پخش شده است، به برنامه ترور که آمریکا برای هدف قرار دادن فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در اوایل ژانویه 2020 میلادی در نزدیکی فرودگاه بغداد طراحی کرده بود، می پردازد.

 

در این فیلم مستند تعدادی از مسئولان عراق، ایرانی و لبنانی همچون «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عرا، «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون السند الوطنی در پارلمان عراق، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، شیخ«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان و «نوری مالکی» دبیرکل حزب الدعوة روایت های خود را از این حادثه بیان می کنند.

 

در این فیلم مستند «حسین امیرعبداللهیان» دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل دراین باره این حادثه تاکید کرد: اینگونه حادثه ها بدون جاسوس اتفاق نمی افتد.

 

مسئولان عراقی در این فیلم مستند اعلام کردند: سه پهپاد آمریکایی از نوع MQ9  از ساعت 10:30 صبح تا 16 از پایگاه عین الاسد در استان الانبار پرواز کرده و وارد حریم هوایی بغداد شده اند. این پهپادها پس از انجام عملیات این منطقه را ترک کرده اند.

 

در این فیلم مستند، فیلم های ضبط شده توسط فرودگاه بغداد نیز پخش شده است تا  روایت های گفته شده درباره شهادت سردار سلیمانی و المهندس را تایید کند.

 

کد خبر 1008995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha