هیچ نگرانی بابت کمیت و کیفیت آب در شهرستان پیشوا وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران گفت: هیچ نگرانی بابت کمیت و کیفیت آب در شهرستان پیشوا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، مهندس حمید رضانامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران در دیدار با فرماندار پیشوا گفت: کیفیت چاه‌های آب شهرستان پیشوا هم‌سطح و حتی بالاتر از آب سد ماملو است و با توجه به وضعیت آبخوان‌ها هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
وی ادامه داد: از لحاظ کمی نیز در حال حاضر ۴ حلقه چاه آب پیشوا خاموش است و مشکلی برای تامین آب مورد نیاز مردم نداریم ولی یکی از چالش‌های اصلی مجموعه آبفا در پیشوا انشعابات غیرمجاز است.
نامداری در خصوص برخورد با انشعابات غیر مجاز نیز اظهار داشت: اقدامات خوبی برای جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز صورت گرفته اما نیازمند بازدارندگی بیشتری است تا آب به دست مصرف‌کننده قانونی برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران تکمیل پروژه‌های آبفا را مستلزم افزایش اعتبارات دولتی، درآمدزایی از محل فروش پساب فاضلاب و جذب خودیاری مردم دانست و تصریح کرد: اقدامات خوبی در بحث تامین آب با کیفیت برای روستاها صورت گرفته که توسعه این فعالیت‌ها نیازمند کمک دهیاری‌ها و خودیاری روستاییان است.

وی در خصوص شهر پیشوا خصوصا بازار قدیمی آن بیان داشت: شبکه آبرسانی بازار سنتی پیشوا با اجرای لوله‌گذاری از حالت بحرانی خارج شده است اما اصلاح کامل آن نیاز به هزینه زیادی دارد و با توجه به عدم امکان اتصال مجتمع آژینه به شبکه جمع‌آوری فاضلاب، طی بازدیدی درباره ایجاد یک تصفیه خانه محلی تصمیم‌گیری خواهد شد تا مشکل زیست محیطی این مجموعه برطرف شود مقدمات لازم برای اتصال مجتمع ولایت به شبکه جمع‌آوری فاضلاب فراهم شده و ایجاد تاسیسات داخلی بر عهده پیمانکار است و ساکنان نیز باید برای خرید انشعاب همکاری کنند.
مهندس نامداری در پایان گفت:‌تا حد امکان شرایط خرید انشعاب فاضلاب برای مردم تسهیل و امکان پرداخت در قالب اقساط ۲۴ ماهه فراهم شده است و در صورت عدم همکاری باید راهکارهای قانونی برای جلوگیری از هدر رفت این سرمایه اتخاذ گردد.

کد خبر 1009089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha