خاطرات رزمندگان بافق پس از جمع آوری چاپ و منتشر می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد گفت: در شهرستان بافق رزمندگانی با خاطرات زیاد هستند که باید اطلاعات آنها از حضور در دوران دفاع مقدس جمع آوری و در قالب کتاب چاپ و منتشر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سرهنگ پاسدار منصور زارع در نشست با حضور فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق افزود: هدف از جمع آوری خاطره رزمندگان و چاپ کتاب ، آشنایی بیشتر با  رشادت و دلاورمردی آن‌ها و گرامیداشت یاد و نام شهدا در دوران دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: همچنین گردآوری ، چاپ و نشر خاطره رزمندگان اسلام،در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال فداکاری بزرگمردان میدان ‌های خون ، حماسه و شرف به نسل جدید است.

این مسوول فرهنگی استان یزد شناسایی رزمندگان دوران دفاع مقدس در بافق را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: رزمندگان، گنجینه های دفاع مقدس هستند و باید از آن‌ها به شایستگی تجلیل شود.

وی به مکان یابی مناسب برای راه اندازی گنجینه دفاع مقدس در بافق اشاره کرد و افزود: راه اندازی این گنجینه باعث ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی در جامعه می شود.

زارع با اشاره به اینکه « دانش نامه دفاع مقدس»  یک مرجع قابل استناد است، تصریح کرد: یزد به عنوان استان نمونه در کشور تدوین این دایره المعارف را که اطلاعات جامع در حوزه شهدا ، اشخاص، منطقه جغرافیایی و از این قبیل مسایل را شامل می شود، آغاز کرده  که دلیل این مهم، حمایت استاندار ( محمدعلی طالبی) یزد از تهیه و تدوین این دانش‌نامه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد همچنین به تکمیل ساختمان یادمان‌ شهدای گمنام بافق اشاره کرد و یادآور شد: این بنا یکی از بی نظیرترین یادمان های شهدا در کشور است که نشان همدلی و تعامل مسوولان این شهرستان دارد.

فرماندار بافق هم در این نشست، مهم ترین وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ پیوند مردم با شهدا عنوان کرد و گفت: مردم در خصوص ایثار و شهادت توجه ویژه‌ای به شهدا دارند.

سید مهدی طلایی مقدم تصریح کرد: حتی نسل امروز به خوبی از شهدا یاد می‌کند و این نشان از اعتقاد مردم به شان و مقام شهید و شهادت است.

وی یکی از نقاط قوت نظام را پیوند ناگسستنی مردم با شهدا ذکر کرد و افزود: مسوولان با وفاق، همدلی و تعامل، نباید اجازه دهند که موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد.

همچنین سرهنگ دوم پاسدار محسن نصیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در این نشست، بافق را یکی از شهرهای پیشرو و پیشگام در حوزه دفاع مقدس نام برد و گفت: این شهرستان با چهار هزار و ۱۸۰ نفر رزمنده بیشترین تعداد ایثارگر و رزمنده را در میان ۱۰ شهرستان به غیر از مرکز استان دارد.

پس از تبادل نظر در خصوص تکمیل ساختمان یادمان شهدای گمنام شهرستان و تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و احداث باغ موزه دفاع مقدس، فرماندار بافق قول پیگیری و مساعدت داد.

شهرستان بافق ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و ۴۴۰ جانباز در دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرد و پیکر مطهر ۱۶ شهید گمنام در این شهرستان به خاک سپرده شد.

کد خبر 1009141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha