نقض حقوق فعالان مسلمان و فلسطینی در اتریش

موسسه حقوق بشر فلسطین «شاهد» در گزارش خود از نقض حقوق فعالان مسلمان و فلسطینی در اتریش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نبض، موسسه حقوق بشر فلسطین «شاهد» با انتشار گزارش حقوقی اعلام کرد: دولت اتریش تدابیر غیر قانونی را در قبال فعالان فلسطینی و مسلمان حامی مسئله فلسطین اتخاذ کرده است که این مسئله باعث ترساندن فعالان سیاسی دراین کشور می شود.

 

شاهد در گزارش حقوقی خود به ذکر موارد نقض حقوق بشر در قبال تعدادی از موسسه ها و جمعیت های بشردوستانه حامی مسئله فلسطین پرداخته است.

 

این گزارش حمایت های بشردوستانه این انجمن ها به هزاران کودک، بیمار و معلول را بررسی کرده است. همچنین این گزارش به جنبه مثبت جامعه مسلمان به طور کلی و فلسطینی به طور خاص در اتریش اشاره دارد که برای جذب در این کشور تلاش می کنند.

 

شاهد با اشاره به اهمیت مقابله با گرایش راستگرایان تندرو در اروپا، تاکید کرد: حقوق بشر در تعامل و برخورد با مسلمانان در اروپا اهمیت دارد.

 

این گزارش به شهادت قربانیانی که مورد حمله، یورش و بازداشت پلیس اتریش قرار گرفتند، تکیه دارد؛ علاوه براین همه گزارش، اطلاعات و مصاحبه ها دراین باره کنترل شده است.

این موسسه در گزارش خود بر قانون اساسی اتریش که احترام به حقوق بشر و آزادی ها را تضمین می کند، تکیه کرده است.

 

در این گزارش آمده است: براساس آمار سال 2016 میلادی، اسلام دومین دین بزرگ در اتریش است. در این کشور 206 مسجد علاوه بر نمازخانه و سازمان های اسلامی وجود دارد.

کد خبر 1009218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha