پلیس ساختمان شهرداری فعال تر شود

معاون فرماندار فاروج گفت: هر چند تا ۸۰ درصد از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر جلوگیری می‌شود اما پلیس این بخش در شهرداری باید فعال تر شود.

«رضا قاسم زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: ساخت های غیر مجاز در محدوده شهری باید ساماندهی و از افزایش آن پیشگیری شود که لازمه آن فعال تر شدن واحدهای متولی در دستگاه های شهرستان به ویژه شهرداری است.

 

 

معاون فرماندار فاروج با اشاره به اینکه تابلویی با محتوای تعیین محدوده شهری در فاروج نصب نشده، افزود: برای اطلاع رسانی بهتر، ضروری است شهرداری انتهای محدوده خدمات شهری را با نصب تابلو مشخص کند.

 

 

وی گفت: بر اساس مصوبه کار گروه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، متولی این بخش در شهرداری موظف به گزارش دهی هفتگی شده تا قبل از افزایش پیشرفت فیزیکی این واحدها، اقدام شود.

 

 

معاون فرماندار فاروج گفت: در شهر فاروج 26 ساخت و ساز غیر مجاز وجود دارد که سابقه آن به، 10، 15 و 20 سال می رسد که اگر در طرح جامع قرار  گرفته باشد و یا پروانه قبلی ساخت و ساز داشته باشند، تعیین تکلیف می شوند و در صورت داشتن تخلف  به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 

 

وی با اشاره به وجود 53 هکتار زمین بایر در شهر فاروج افزود: با توجه به اینکه شهر فاروج سمت توسعه محدودی دارد و خط لوله انتقال گاز در محدوده شهری است طی 10 روز آینده  با ارائه راه طرح پیشنهادی تفکیک وضع موجود از سوی مشاور مسکن و شهرسازی روند پیگیری برای توسعه شهر در ضلع شمالی مشخص می شود.

 

 

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان هم موظف شده اند به واحدهای ساخته شده بدون پروانه در محدوده شهر خدمات ندهند تا روند ساخت و ساز های غیر مجاز متوقف شود.

 

 

قاسم زاده افزود: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در سطح روستاها هم ناظران موظف به اطلاع رسانی به دهیاران در صورت وجود تخلف، شده اند.

 

 

کد خبر 1009329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha