الگوگیری از مکتب شهید سلیمانی فتنه‌ها را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام نکونام گفت: با الگوگیری از مکتب شهید سلیمانی که نمونه والایی از وحدت، همگرایی، تواضع، مردمی بودن و ولایت‌مداری است می‌توان فتنه‌های پیش رو را به خوبی دفع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (سه‌ شنبه ۹ دی) در آیین گرامیداشت نهم دی ماه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با تسلیت وفات حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی ادامه مکتب فاطمی است و می‌تواند در تداوم راه انقلاب اسلامی و دفع فتنه‌ها راه گشا باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد بابیان اینکه مومن باید فتنه‌ شناس و دفع‌کننده آن باشد، ادامه داد: مومن در عرصه اجتماعی و سیاسی خود، در زندگی مومنانه خود اگر بصیرت فتنه ‌شناسی نداشته باشد و اگر بصیرت مقابله و دفع فتنه را نداشته باشد از فتنه‌گران زمان خود آسیب می‌بیند.

 

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به آیه هفت سوره آل عمران، تصریح کرد: در این آیه نسبت به مسئله فتنه هشدار داده شده است که می‌طلبد نسبت به آن دقت لازم به کار گرفته شود.

 

امام‌جمعه شهرکرد افزود: در آیه ۲۵ سوره انفال نیز این نکته هشدار داده می‌شود که اگر فتنه و فتنه گر را نشناختید و به آن میدان دادید و آتش فتنه شعله ور شد همه در این فتنه می‌سوزند.

 

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: در فتنه ۸۸ مقام معظم رهبری ایستادگی کردند و اجازه ندادن سوء استفاده صورت بگیرد و این بصیرت نشان داد که نباید فتنه تبدیل به یک رسم در جامعه اسلامی شود.

 

وی افزود: از سوی دیگر بصیرت مردم در ۹ دی ۸۸ پایه‌ های نظام را مستحکم کرد چراکه اگر مردم بصیر کشور وارد میدان نمی‌شدند و جلوی تداوم فتنه را نمی‌گرفتند ریشه انقلاب می‌سوخت و ضایعه بزرگی بر کشور تحمیل می‌شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تامید بر اینکه بصیرت و بیداری ضرورت همیشگی جامعه است، اظهار داشت: هیچ عاملی جز مردم نمی‌توانست به فتنه ۸۸ خاتمه دهد و در حال حاضر هم که با فتنه‌های بسیاری روبرو هستیم جز با ایستادگی و بصیرت مردم نمی‌توان آن را خنثی کرد.

 

حجت‌الاسلام نکونام خسارت ناشی از فتنه ۸۸ را دارای ابعاد گسترده دانست و گفت: برخی عنوان می‌کنند خسارت‌های فتنه ۸۸ از خرابی‌های هشت سال دفاع مقدس بیشتر بود به طوری که خسارت این فتنه را 324 هزار میلیارد تومان برآورد می‌کنند.

 

امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: خسارت‌های جانی، اقتصادی، علمی، حیثیتی، سیاسی و از همه مهتر امیدی که در دل دشمن ایجاد شد از جمله خسارت‌هایی است که در پی شکل‌گیری فتنه ۸۸ بر کشور تحمیل شد.

 

حجت‌الاسلام نکونام، تحریم‌های ظالمانه دشمن را فتنه دوران حاضر دانست و گفت: دشمن تلاش دارد با تحت فشار قرار دادن معیشت مردم و کشاندن مسئولان به پای میز مذاکره اهداف شوم خود را از این طریق دنبال کند اما باید هوشیار باشیم که مذاکرات برجامی عاملی برای شعله‌ور شدن آتش فتنه در کشور نشود.

 

کد خبر 1009362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha