برنامه های نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشریح شد

در نشست رسانه ای برنامه های نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از پوئم سمفونی سرباز رونمایی شد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست تشریح برنامه های نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و رونمایی از پوئم سمفونی سرباز صبح امروز سه شنبه 9 دی ماه با حضور معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عوامل ساخت پوئم سمفونی سرباز برگزار شد.

در این نشست«علی زندوکیلی»، معاون  هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به تشریح برنامه های نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: برنامه‌های سازمان در یک بسته جامع برنامه‌ریزی شده که بخشی از آن در تهران و بخشی دیگر هم در شهر کرمان برگزار می‌شود.

معاون  هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از ساخت دو سردیس فاخر توسط سردار شهید سلیمانی خبر داد و گفت:  این سردیس ها از سوی مجسمه سازان مطرح کشورمان از جمله استاد نجیبی ساخته می شود و در اتوبان حاج قاسم سلیمانی و فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی نصب خواهد شد.

علی زندوکیلی افزود: طراحی یک مسابقه ویژه طراحی نشان «سرباز» که از سال آینده به هنرمندان ممتاز عرصه ساخت آثار هنری درباره حاج قاسم سلیمانی اعطا می‌شود بخش دیگری از برنامه‌های ماست که داوری آن همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به برگزیدگان اهدا می‌شود. در سالگرد میلاد سردار نیز این آثار به نمایش در می‌آید.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما ساخت پوئم سمفونی سرباز است که جزوی از برنامه‌های ویژه ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است ما برای این پروژه تمام تلاشمان را انجام دادیم که در قالب یک ضبط فشرده بیست روزه با همکاری تمامی نهادهای فرهنگی هنری کشورمان اثر ارزشمندی را تولید کنیم.

 

وی با اشاره به جایزه هنری سردار دلها در معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: جایزه هنری سردار دلها در بخش های داستان، داستانک، نمایشنامه نویسی، خاطره نگاری و مقاله برگزار می‌شود.

 

وی سپس به دبیران تخصصی بخش های هنری جایزه سردار دلها را معرفی کرد و گفت: در بخش نمایشی علی پیربور، در بخش شعر علی داوری و بخش داستان فرزانه فخریان به عنوان دبیران این جایزه معرفی شده اند.

 

علی زندوکیلی تصریح کرد: جایزه هنری سردار دلها امسال به طور مشخص در حوزه ادبیات کار می کند و از سال های آینده بخش های مختلف هنری به آن اضافه می شود. امسال به دلیل شرایط خاص و محدودیت های کرونایی باعث شد که در بخش های دیگر هنر فعالیت نداشته باشیم اما از سال آینده این بخش ها نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 1009364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha